Tekniset tiedot

Zoe Z.E. 40 R90
Istuinpaikkoja 5
Akun tyyppi Z.E. 40

Toimintamatka

NEDC-testin mukainen toimintamatka 15” tai 16” renkailla (km) 403
Arvioitu toimintamatka (km) 300
Arvioitu toimintamatka viileissä olosuhteissa (km) 200
NEDC-testin mukainen toimintamatka 17” renkailla (km) 367

Moottori

Sähkömoottori Synkronimoottori
Suurin teho (kW / hp) kierrosluvulla (rpm) 68 (92) / 3 000 – 11 300
Suurin vääntö (Nm) kierrosluvulla (rpm) 220 / 250 – 2 500

Akku

Kapasiteetti (kWh)  41
Tyyppi  Litium-ioni
Jännite (V)  400
Moduulien / kennojen määrä  12 / 192
Akun paino (kg)  305

Latausajat 0 – 100 %

Laturi Mukautuva yksi- tai kolmivaihelataus 2 – 22 kW
Kotipistorasia (Suko, 10A) 25 h
3,7 kW (1×16 A) 15 h
7,4 kW (1×32 A) 7 h 25 min
11 kW (3×16 A) 4 h 30 min
22 kW (3×32 A) 2 h 40 min

Vaihteisto

Vaihteistotyyppi Alennusvaihteisto
Vaihteiden lukumäärä 1

Suorituskyky

Ilmanvastus CxA 0,75
Huippunopeus (km/h) 135
Kiihtyvyys 0-50 km/h – 0-80 km/h – 0-100 km/h (s) 4,1 – 8,6 – 13,2

Kulutus- ja päästöarvot*

Normin mukainen sähkönkulutus (Wh/km) 133
CO2 (g/km) 0
Polttoaineenkulutus EU-yhdistetty / EU-kaupunki / EU-maantie (l/100 km) 0/0/0

OHJAUS

Ohjaustehostin Sähköinen ohjaustehostin
Kääntöympyrä renkaista (m) 10,56
Ohjauspyörän kierrokset 2,73

Jousitus

Etuakselisto / Taka-akselisto MacPherson-tyyppinen joustintuki / Yhdystukiakselisto
Kallistuksenvakaajan halkaisija edessä / takana (mm) 23/25

Renkaat ja vanteet

Vakiovannekoot 15“ (LIFE) ; 16“ (INTENS)
Renkaat Matalan vierintävastuksen renkaat MICHELIN ENERGY ™ E-V: 185/65 R15, 195/55 R16

Jarrut

ABS-jarrujärjestelmä (Continental TEVES) Kyllä
Hätäjarrutustehostin Kyllä
Elektroninen ajonvakautusjärjestelmä (ESC),
aliohjautuvuuden hallintajärjestelmä (UCL)
Kyllä (+luistonesto ASR)
Etujarrut : jäähdytetyt jarrulevut Ø (mm) 258
Takajarrut: rumpujarrut Ø (mm) 9“

Massat (kg)

Omamassa 1 480
Kokonaismassa 1 966
Perävaunumassa, jarruton / jarrullinen Ei sallittu

 

* NEDC-testi on Eurooppalainen standardi autojen kulutuksen mittaamiseen käyttövoimasta riippumatta. Laboratorio-olosuhteissa toteutetun testin tarkoituksena on antaa vertailukelpoisia tuloksia eri autonvalmistajien automallien välillä. Auton normaalikäytön kulutukseen vaikuttavat lukuisat seikat, mm. ajo-olosuhteet, lämpötila, auton varustelu ja kuljettajan ajotapa. Sähköauton kohdalla ulkoilman lämpötila ja matkustamon lämmitys tai jäähdytys vaikuttaa selkeämmin energiankulutukseen ja ajomatkaan.