Renault Master on vaikuttava. Voimakkaampi ilme tulee vaakasuorasta etusäleiköstä, joka korostaa uuden Masterin leveyttä ja tukevaa otetta tiestä. C-muotoiset LED-päiväajovalot auttavat tunnistamaan Masterin välittömästi osaksi Renault PRO+ perhettä. Masterin ohjaamo on paljon henkilöautomaisempi kuin ennen, mikä tarkoittaa entistä parempaa ergonomiaa ja korkeatasoisempia materiaaleja. Kojelaudassa on paljon työkäytössä hyödyllisiä avoimia ja kannellisia säilytystiloja. Kuljettaja saa entistä enemmän tietoa, sillä mittaristossa on 3,5-tuumainen näyttöruutu ja navigaattorin näyttö on integroitu kiinteäksi osaksi kojelautaa. Tehovaihtoehtoina on 150 hv ja 180 hv ja nyt kummankin tehovaihtoehdon saa niin manuaalivaihteisena kuin Quickshift-automaattina.
Värit
Mineral valkoinen (QNG) Perusväri
Oranssi (031) Perusväri
Magma punainen (719) Perusväri
Urban harmaa (KPW) Perusväri
Volga sininen (RNQ) Perusväri
Saviem sininen (423) Perusväri
Etoile harmaa (KNH) Metalliväri
Siniharmaa (J47) Metalliväri
Helmiäismusta (676) Metalliväri
Autoa työkseen ajavat viettävät usein rankkoja ja intensiivisiä päiviä sateisissa ja kylmissä olosuhteissa. Siksi Renault MASTER-mallin matkustamo on uudistettu entistä laadukkaammaksi ja tyylikkäämmäksi tinkimättä kuitenkaan mukavuudesta ja käytännöllisyydestä. Linjakkaassa ja harmonisessa kojelaudassa on useita käteviä säilytyslokeroita, joiden lisäksi autoon on valittavissa mm. suuri 10,5 litran ”Easy Life” -hansikaslokero, sekä pöytälevy, jonka saa ulos napin painalluksella. Näiden innovaatioiden ansiosta matkustamo muuntuu miellyttäväksi työ- tai lounastilaksi. Keskiasennossa taso sopii myös alustaksi tietokoneellesi, jolloin voit esimerkiksi päivittää muistiinpanosi työtehtävien välissä. Induktiolaturin ansiosta älypuhelimesi latautuu langattomasti ajon aikana (lisävaruste).
Renaultin MASTER-malliston TwinTurbo -moottorivaihtoehdot on modernisoitu vastaamaan uusiin suorituskyky- ja päästövaatimuksiin. Moottoriversioissa on jopa 10 hv lisää tehoa ja 40 Nm enemmän vääntöä edeltäjiin verrattuna, jolloin ajaminen on entistäkin mukavampaa ja auton suorituskyky on korkealla tasolla. Kaikki tämä vähentää myös merkittävästi polttoaineen kulutusta ja CO2-päästöjä.
Kaksoisahtamisen ansiosta moottorin voimantuotto matalilla kierroksilla paranee, mikä vaikuttaa suoraan ajamiseen.
Moottorimallit dCi 150 ja dCi 180 sopivat tarpeisiisi täydellisesti. Molempiin tehoversioihin on valittavissa myös kuusiportainen Quickshift-robottiautomaattivaihteisto.
Yksi prioriteeteistamme on turvallisuutesi varmistaminen. Renault MASTER-mallistossa on useita ajoapulaitteita, jotka tekevät ajamisesta turvallisempaa ja sujuvampaa. Esimerkkinä voidaan mainita vaikkapa digitaalinen taustapeili, joka on Renaultin innovaatio tässä autoluokassa. Auton takaosassa on kamera, jonka avulla matkustamon taustapeilin paikalla sijaitsevalle näytölle saadaan erinomainen keski- ja pitkän matkan näkymä ympäristöstä eteenpäin ajettaessa. Kaistan vaihtaminen umpipakettiautolla on vihdoin mahdollista rauhallisin mielin. Tämä toiminto yhdistettynä peruutuskameraan tekee suurenkin auton käsittelystä entistäkin helpompaa.
Kuolleen kulman varoitusjärjestelmä:
MASTER-mallistoon on saatavana järjestelmä, joka tunnistaa kaikki peilien kuolleessa kulmassa olevat ajoneuvot. Järjestelmä on käytössä ajonopeuden ollessa 30–140 km/h, jolloin merkkivalo ilmoittaa mahdollisista esteistä välittömästi ja helpottaa ympäristön havainnointia sivusuunnassa
Sivutuuliavustin
MASTER-mallissa on järjestelmä, joka auttaa ajolinjan ylläpitämisessä yli 70 km tuntinopeudessa, kun autoon kohdistuu voimakas sivutuuli tai kun toinen auto ohittaa.
Automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä:
MASTER-mallistoon on saatavana myös aktiivinen turvajärjestelmä, joka tunnistaa edessä olevat ajoneuvot. Automaattinen hätäjarrutus suoritetaan, jos kuljettaja reagoi tilanteeseen myöhässä.
Lue lisää Renault MASTERin kattavasta varustelusta ja saatavilla olevista lisävarusteista tuote-esitteestä.