Renault SCENIC – Uuden ajan perheille

renault_scenic_header_takuu

Uudessa  SCENICissä perheiden tarpeet on otettu huomioon.

Aikaisempien mallien menestystä siivittänyt muunneltavuus on viety nyt vielä pidemmälle tehden päivittäisestä auton käytöstä entistä helpompaa. Hyvänä esimerkkinä takaistuinten One Touch Folding -järjestelmä, jossa takaistuimet on käännettävissä napin painalluksella. Muiden ajamisen apujärjestelmien lisäksi uudessa  SCENICissä on, ainoana luokassaan, aktiivinen hätäjarrutusjärjestelmä AEBS (Active Emergency Braking System) sekä jalankulkijavaroitin (Pedestrian Detection) vakiovarusteena. Uudessa SCENICssä on lisäksi järjestelmiä, jotka yleensä yhdistetään ylemmän luokan autoihin, kuten MULTI-SENSE -teknologia, R-LINK 2 täydennettynä 8,7-tuumaisella kosketusnäytöllä ja värillinen Head-Up -heijastusnäyttö.

 

ULKOASU

renault_scenic_header_profiili_2

Uusi Renault SCENIC, perheautojen suunnannäyttäjä. Ennen näkemättömän linjakkaassa uudessa SCENICissä on silmiinpistävät mittasuhteet, sen veistokselliset muodot, sivulinjat ja lukuisat kromiviimeistelyt puhuvat puolestaan. Ensimmäisenä segmentissään SCENICissä on 20” vanteet vakiona. Tavallisesta poikkeavan rengaskoon ansiosta ajomukavuus on huippuluokkaa suuresta vannekoosta huolimatta.

Uuden SCENICin saa myös kaksivärisenä, mikä on ainutlaatuista tässä keskikokoluokan tila-autojen segmentissä. Tyylikäs värimallisto tekee autosta selvästi erottuvan, nykyaikaisen ja korostaa sen dynaamisia ominaisuuksia.

VÄRIT, VERHOILUT JA VANTEET

3D-kuvien sisältö on tarkoitettu vain viitteellisiksi apuvälineiksi korivärin, vanteiden ja istuinverhoilujen vertailuihin. Kuvien sisältö ja varusteet eivät vastaa todellisia varustelutasoja. Tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä. Teknisistä syistä kuvien värimaailma ei vastaa todellisuutta. Renault pidättää kaikki oikeudet muutoksiin.

SISÄTILAT

renault_scenic_header_sisatilat

Matkustusmukavuus yhä uuden SCENICin keskiössä

Matkustamon muunneltavuus ja matkustusmukavuus, jotka ovat olleet perinteisesti kaksi Scenicin vahvuuden kulmakiveä, on kehitetty entistäkin paremmin vastaamaan perheiden tarpeita. Takaistuimet voidaan taittaa alas automaattisesti yhden kosketuksen toiminnolla, jolloin saadaan helposti täysin tasainen lattia tavaroiden kuljetusta varten.

Uudessa SCENICissä on tilava ja mukava ohjaamo, lisäksi auto on nerokkaan muunneltava. Etuistuimien rakenne on sama kuin uuden Espacen istuimissa sisältäen myös dual-density pehmustemateriaalia. Huippumallien hierovia istuimia voidaan myös säätää sähköisesti kahdeksaan eri suuntaan. Saatavilla on myös sähkökäyttöinen ristiseläntuki. Etumatkustajan selkänoja voidaan taittaa alas ja selkänojasta saadaan silloin pieni pöytä. Takaistuinta voidaan liikuttaa kahdessa eri osassa 60/40-suhteella eteen ja taakse.

Liukuva säilytyslokero – SCENICin tärkeä ominaisuus – on kehitetty palvelemaan sekä etupenkillä että takapenkillä matkustavien vaatimuksia, ja samalla tarjoamaan tavaratilaa aina 13 litraan saakka. Säilytyslokeron etuosassa on säilytystila, jonka suojana on liukukansi sekä integroitu käsinoja, jonka alta löytyy lataus- ja liitäntäpisteet. Takamatkustajille on kaksi USB-porttia, audiopistorasia, 12V virran ulosotto sekä oma säilytystila.

renault_scenic_header_sailytys

Luokkansa parhaat tavaratilat

Uusi SCENIC erottuu kilpailijoistaan ja tarjoaa luokkansa parhaat lisäsäilytystilat matkustamossa, kokonaiset 63 litraa. Easy life -lokero on matkustajan etuistuinta vastapäätä ja kooltaan 11,5 litraa. Se avautuu vetolaatikkomaisesti vetämällä, jolloin koko sisältö on helposti näkyvillä. Helppokäyttöisyyden lisäksi lokerossa on kolme litraa enemmän tilaa kuin perinteisessä hansikaslokerossa. Se on valaistu ja jäähdytetty, avautuu sähköisen tunnistimen avulla ja menee lukkoon automaattisesti, kun auto lukitaan.

Easy Life -lokeron ja keskikonsolin lisäksi uusi SCENIC tarjoaa lukuisia muita nerokkaita säilytysratkaisuja, joiden kokonaiskapasiteetti on 38,5 litraa. Tähän on päästy säilyttämällä neljä lattian alla olevaa salalokeroa, joita erityisesti perheet ovat arvostaneet.

Uuden SCENICin takaosa on varustettu nerokkailla Easy Life -taittopöydillä, jotka ovat ihanteellisia erityisesti perheiden pitkillä ajomatkoilla. Pöydän ollessa avattuna käytettävissä on pieni säilytystila, johon voi laittaa pientä tavaraa kuten kännykän tai kyniä, mutta yhtälailla siihen voi kiinnittää erikokoisia elektronisia tabletteja. Kahden keskikonsolin takaosassa olevan USB-portin ansiosta sähköisiä laitteita voi käyttää ilman että virta loppuu kesken.

Takamatkustajien viihtyvyydeksi myös takaovien aurinkosuojat on vakio- tai lisävarusteena, mallin mukaan.

 

R-LINK 2 -MULTIMEDIAJÄRJESTELMÄ

renault_grand_scenic_header_r-link_2

Renault SCENICissä hallitset ajoneuvosi kaikkia toimintoja helposti, luontevasti ja suomenkielellä* 7” tai 8,7” R-LINK 2 -kosketusnäytöllä. Kuvakejärjestelmän ansiosta aloitussivut ovat muokattavia, joten kaikki suosikkitoiminnot ja eniten käytetyt toiminnot ovat aina helposti saatavilla. Säädä näytön tietoja, lataa suosikkisovelluksiasi* (esimerkiksi Twitter, sähköpostiohjelmia jne.), tallenna sähkötoimisen istuimen ja taustapeilien säädöt ja voit määrittää muistiin jopa kuusi käyttäjäprofiilia. Valitse haluamasi MULTI-SENSE -tila. Määritä teknisten ajoavustimien ja head-up-heijastusnäytön asetuksia, jotta matkustaminen sujuisi mukavammin. Renaultin innovatiivisuus on aina mukanasi.

* Palveluissa ja sisällössä maakohtaisia rajoituksia. Osa sisällöstä kuten internetyhteyttäkäyttävien toimintojen ja liikennetiedotteiden käyttö edellyttää maksullista tilausta koeajan jälkeen. Sovellukset eivät välttämättä ole suomenkielisiä, eikä sisältö ole kohdennettu Suomeen. Puheohjaus ei tue suomenkieltä. Osa sovelluksista on maksullisia.

 

 

MOOTTORIT JA VAIHTEISTOT

renault_scenic_header_moottorit

Uusimman sukupolven tekniikoiden ansiosta Renault SCENICin ENERGY-moottorit ovat sekä suorituskykyisiä että tehokkaita niin ajomukavuuden kuin kulutuksenkin näkökulmasta. Kaikissa on Stop&Start -järjestelmä ja jarrutusenergian talteenottojärjestelmä.

ENERGY dCi 160 EDC – Miellyttävää dynaamisuutta
Twin Turbo -moottorin ja EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteiston ansiosta ENERGY dCi 160 EDC -moottorissa yhdistyvät joustavuus ja eloisuus. Kaikilla käyntinopeuksilla ilmenevä reaktiivisuus tarjoaa odottamattoman miellyttävää ajonautintoa. 360 Nm vääntö ja 160 hevosvoimaa (118 kW) takaavat vaivattoman liikkumisen. Suorituskykyyn nähden taloudellisuus on huippuluokkaa 4,5 l/100km kulutuksella ja 118 g/km CO2-päästöillä.*

ENERGY dCi 110 – Paras taloudellisuus
ENERGY dCi 110 -moottorilla on koko malliston pienin hiilijalanjälki. Moottorin tekniset ratkaisut kuten Stop & Start -järjestelmä ja teräsmännät mahdollistavat segmentin pienimpiin kuuluvat CO2-päästöt ja polttoaineenkulutuksen: kulutus on vain 3,9 l/100 km ja CO2-päästöt 100 g/km! Alhaisista kulutus- ja päästöarvoista huolimatta suorituskykyä on riittävästi 110 hevosvoiman (81 kW) ja erityisesti 260 Nm väännön ansiosta. ENERGY dCi 110 - moottori on saatavilla myös EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteistolla varustettuna.*

ENERGY TCe 130 – Parasta tehokkuutta ja ajomukavuutta
ENERGY TCe 130 tarjoaa samat tehot kuin 2-litrainen vapaasti hengittävä moottori: 132 hv (97 kW) 5 500 kierroksella ja 205 Nm:n väännön 2 000 kierroksesta lähtien. Sen suoraruiskutus ja integroitu turboahdin tekevät moottorista poikkeuksellisen joustavan ja hyvin reagoivan. Moottori kiihtyy suurillekin kierroksille tasaisesti ja pehmeästi. Lisäksi se erottuu edukseen hiljaisuudellaan. ENERGY TCe 130: kulutus 5,8 l/100 km, CO2-päästöt 129 g/km.*

ENERGY TCe 115 – Turboahdettu bensiinimoottori
TCe 115 -moottorissa on 116 hevosvoimaa (85 kW) ja 190 Nm vääntö on saatavilla jo alhaisilta moottorin kierrosluvuilta (2000 rpm) lähtien, joten suorituskyky on käytössä kaikissa tilanteissa. Yhdistettynä 6-vaihteiseen manuaalivaihteistoon, moottorin suorasuihkutusteknologiaan ja Stop&Start -järjestelmään tämän suorituskykyisen voimalinjan EU-yhdistetty kulutuslukema on 5,8 l/100 km ja CO2-päästöt 129 g/km.*

EDC-vaihteisto
EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteistossa yhdistyvät automaattivaihteiston käyttömukavuus ja manuaalivaihteiston herkkyys ja taloudellisuus. Vaihteistossa on moottorimallista riippuen 6 tai 7 vaihdetta ja se tarjoaa joustavuutta, dynamiikkaa ja pienen polttoaineenkulutuksen. Mitä muuta autoltaan voisi vaatia?

* EU-yhdistetty. Polttoaineenkulutus- ja CO2 -päästöarvot on mitattu virallisten EU-määräysten mukaisesti. ECO2 on merkki moottorimallista, jolla on Renault-automallin pienin hiilijalanjälki. Nämä ominaisuudet on saavutettu teknisillä ratkaisuilla, joiden ansiosta CO2-päästöjä ja polttoaineenkulutusta on voitu pienentää paremmalle tasolle.

 

AJOAVUSTIMET

Vakuuttava ajokokemus edistyksellisellä teknologialla

Uudessa SCENICissä on lukuisa määrä kuljettajan apujärjestelmiä kuten aktiivisen hätäjarrutusjärjestelmän sisältäen jalankulkijavaroittimen vakiovarusteena ensimmäisenä tässä segmentissä. Varustelutasosta riippuen vakio- tai lisävarusteena olevien ajoavustimien ansiosta nopeuden sääteleminen, kaistalla pysyminen, katvealueiden tarkkaileminen, pysäköiminen sekä lähi- ja kaukovalojen automaattinen vaihto muun liikenteen mukaisesti, ei ole koskaan ollut helpompaa.

grand_scenic_avustimet_hatajarrutusjarjestela

Aktiivinen hätäjarrutusjärjestelmä (AEBS)
Järjestelmä varoittaa kuljettajaa mahdollisesta peräänajovaarasta suhteessa edellä kulkevaan ajoneuvoon. Jos kuljettaja ei reagoi tai jos reaktio ei riitä, jarrut aktivoituvat estääkseen tai vaimentaakseen törmäystä. Kuljettaja on aina viime kädessä vastuu.

scenic_avustimet_jalankulkijavaroitinJalankulkijavaroitin (Pedestrian Detection)
Tämä ajoavustin tarjoaa aktiivisen hätäjarrutuksen, kun jalankulkija havaitaan auton edessä. Tämä toimii 7 – 60 km:n tuntinopeudessa. Varoittaa sekä visuaalisesti että äänimerkein kuljettajaa mahdollisesta riskistä törmätä jalankulkijaan. Jarruttaa automaattisesti ja pysäyttää auton, jos jalankulkijan kanssa on syntymässä ilmeinen törmäysriski, ja jos kuljettaja ei ole reagoinut järjestelmän antamiin varoituksiin riittävästi. Kuljettaja on aina viime kädessä vastuu.
grand_scenic_avustimet_vakionopeussaadinMukautuva vakionopeussäädin
Mukautuva vakionopeussäädin on käytettävissä, kun nopeus on välillä 50 -140 km/h. Järjestelmä jarruttaa, kun se havaitsee, että etäisyys on liian lyhyt edelläajavaan ja kiihdyttää, kun tie on jälleen esteetön.
grand_scenic_avustimet_liikennemerkkitunnistinLiikennemerkkitunnistin
Järjestelmän avulla pystyt sovittamaan ajon kameran tunnistamien liikennemerkkien mukaisesti. Liikennemerkistä tunnistettu nopeusrajoitus näytetään mittaristossa ja järjestelmä varoittaa ylinopeudesta.
scenic_avustimet_pysakointiavustinAktiivinen pysäköintiavustin
Pysäköinti taskuparkkiin on aktiivisen pysäköintiavustimen avulla helpompaa kuin koskaan. Järjestelmä arvioi pysäköintitilan mitat ja sopivan paikan löydyttyä voit jättää ohjauspyörän pyörittämisen auton hoidettavaksi.

grand_scenic_avustimet_makilahtoavustin

Mäkilähtöavustin
Kun auto on pysähtynyt mäkeen, mäkilähtöavustin pitää auton automaattisesti paikallaan kahden sekunnin ajan, jotta kuljettaja ehtii rauhassa lähteä liikkeelle ilman, että auto luisuu mäkeä alas.

 

BOSE-JÄRJESTELMÄN, ÄÄNTÄ PUHTAIMMILLAAN

renault_scenic_header_bose

Bose® Surround -äänentoistojärjestelmä tarjoaa Renault SCENICin matkustajille sukelluksen musiikin maailmaan. Ääni on rikasta ja tasapainoista kaikkialla matkustamossa. Äänimaailman tarkkuus, voimakkaat ja todentuntuiset bassoäänet... Tehokkaat kaiuttimet antavat vaikutelman, kuin olisit tärkeä kutsuvieras yksityiskonsertissa. Ainutlaatuinen Bose®-järjestelmä tuottaa ääntä huomioiden Renault SCENICin akustiset ominaisuudet. Juuri tätä automallia varten suunniteltu järjestelmä tarjoaa automatkoillesi loputtoman nautinnollista äänentoistoa.

 

LASKE TÄSTÄ RAHOITUSLASKURILLA KUUKAUSIERÄSI ›