Renault MEGANE Sport Tourer – Oivaltavaa teknologiaa.

renault_megane4_st_header-takuulla

Dynaamisen elegantti uusi MEGANE Sport Tourer -farmari yhdistää helppokäyttöisesti monimuotoiset sisätilat, mukaan lukien tavaratilan monikäyttömahdollisuudet, segmentin pisimpään lastauspituuteen. Autossa on Renaultille tunnistettavat ja selväpiirteiset valot, jotka houkuttelevat istumaan ohjauspyörän taakse ja palaamaan todellisen ajonautinnon pariin. Pelkkä tunteen kuvailu ei ole mitään. Se on koettava.

LED-teknologialla varustetut päiväajovalot luovat selkeän vaikutelman ja takavaloyksiköissä on jatkuvasti palavat LED-valot, joiden 3D-efekti korostaa auton luonnetta. 18″ mustaa ja kiiltoa yhdistävät vanteet tuovat oman lisänsä auton tyylikkyyteen. Urheilullinen, räväkkä ja joustava.

 

 

ULKOASU

 

renault_megane4_st_header-ulkoasu

Uuden MEGANE Sport Tourer -farmarin muotoilu yhdistää dynaamisuuden eleganssiin. Se on luokkansa matalin auto ja sillä on uskomaton tasapaino, mikä osaltaan johtuu luokan leveimmästä raideleveydestä. Se on 67 mm pitempi (4636 mm) ja 20 mm matalampi (1449 mm) kuin kolmannen polven Mégane. Sen raideleveydet ovat leveämmät (edessä: 1591 mm, +47 mm/ takana: 1586 mm, +39 mm) ja sen akseliväli (2712 mm, +11 mm) on pitempi kuin kilpailevissa malleissa. Saatavana olevien pyörien koot ulottuvat aina 18-tuumaisiin saakka.

Auto huokuu ehdotonta laadukkuutta, erityisesti viimeistelyn ja osien yhteensopivuuden kannalta. Myös auton kyljen pitkä kromilinja ja mattaviimeistellyt alumiiniset kattokiskot lisäävät laatuvaikutelmaa.

VÄRIT, VERHOILUT JA VANTEET

3D-kuvien sisältö on tarkoitettu vain viitteellisiksi apuvälineiksi korivärin, vanteiden ja istuinverhoilujen vertailuihin. Kuvien sisältö ja varusteet eivät vastaa todellisia varustelutasoja. Tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä. Teknisistä syistä kuvien värimaailma ei vastaa todellisuutta. Renault pidättää kaikki oikeudet muutoksiin.

SISÄTILAT

renault_megane4_st_header-sisatilat

Sisätiloja hallitsevat laadukkuus ja harmonia. Matkustamo on erittäin miellyttävä ja sen viimeistelyyn on kiinnitetty erityistä huomiota. Suuren kattoluukun ansiosta aurinko hellii uuden Méganen matkustajia. Bose® audiojärjestelmä puolestaan mahdollistaa tarkan ja tasapainoisen äänimaailman. Ajokokemus on kokonaisvaltaisen hienostunut.

Reilusti tilaa ja mukavuutta

MEGANE Sport Tourer on suunniteltu erityisesti myös takamatkustajien mukavuutta silmällä pitäen. Jalkatila on segmentin parhaimmistoa (216 mm) ja takaistuinten selkänoja on aavistuksen enemmän kallistettu kuin edellisessä mallissa (27° vs. 25°) antaen matkustajille paremman istuma-asennon ja sitä kautta enemmän mukavuutta.

Tervetuloa uuden Méganen high-tech -ohjaamoon.

Renault_Megane_ohjaamo_Keskikonsoli

High-tech -ohjaamoon

Ympärilläsi on vain uusinta teknologiaa. Keskikonsolia hallitsee helppokäyttöinen 8,7" R-Link 2 -kosketusnäyttö (myös 7” versio). Suuren koon ansiosta näytössä voi olla samanaikaisesti useita tietoja.

Renault_Megane_ohjaamo_heads_up

Head-up -heijastusnäyttö

Käytössä on myös alas kojelautaan painuva head-up -heijastusnäyttö.

Renault_Megane_ohjaamo_TFT_mittaristo

TFT-mittaristonäyttö

TFT-mittaristonäyttö mukautuu Multi-Sense® -teknologian ansiosta valittavaan ajotapaan. Ole valmiina huippuluokan ajonautintoon. Moottori käyntiin!

4CONTROL-järjestelmä uudessa MEGANE GT -farmarimallissa

Uusi MEGANE Sport Tourer GT on ensimmäinen C-segmentin farmarimalli, jossa hyödynnetään 4CONTROL-teknologiaa. Renaultin innovaatio, 4CONTROL-alusta sisältää nelipyöräohjauksen.

Renault Sportin insinöörien erityisesti uutta MEGANE Sport Tourer GT -mallia varten suunnittelema 4CONTROL lisää dynaamisuutta ja tarkkuutta mutkaisilla teillä. Ajaminen on tarkempaa, vakuuttavampaa ja aidosti nautittavampaa kaikissa olosuhteissa. Hätätilanteissa nelipyöräohjaus vastaa nopeasti ja tekee ajamisesta turvallisempaa. Järjestelmä tarjoaa erinomaisen suuntavakauden korkeammissa nopeuksissa ja ketteryyden pienillä nopeuksilla, tehden MEGANE GT:stä huomattavan monipuolisen auton. Varmistaakseen optimaalisen toiminnan, 4CONTROL-järjestelmä laskee ja säätää takapyörien ohjauskulmaa 100 kertaa sekunnissa.

 

MOOTTORIT JA VAIHTEISTOT

renault_megane4_st_header-moottorit

 

Renault on käyttänyt hyväkseen kilpa-autokokemustaan ja kehittänyt entistäkin paremmat moottorimallit uuteen Renault Méganeen. Moottoreiden tehokkuus sekä kulutus- ja päästöarvot ovat markkinoiden huippuluokkaa ja niiden mahdollistama ajomukavuus on aivan omaa luokkaansa!

ENERGY TCe 205 – Voimakkaita elämyksiä
Malliston tehokkain moottori on ENERGY TCe 205, jossa on 7-portainen EDC-kaksoiskytkinvaihteisto. Se takaa urheilullisen suorituskyvyn ja nopean kiihtyvyyden. Renault Sportin kehittelemä ”Launch Control” -toiminto mahdollistaa nopean liikkeellelähdön ja ”Multi Change Down” nopean pienemmälle vaihteelle vaihtamisen. ENERGY TCe 205 GT: kulutus 6 l/100 km*, CO2-päästöt 134 g/km* Tutustu tästä MEGANE GT -malliin >

ENERGY dCi 110 – Paras taloudellisuus
ENERGY dCi 110 -moottorilla on koko malliston pienin hiilijalanjälki. Moottorin tekniset ratkaisut kuten Stop & Start -järjestelmä ja teräsmännät mahdollistavat segmentin pienimpiin kuuluvat CO2-päästöt ja polttoaineenkulutuksen: kulutus on vain 3,7 l/100 km* ja CO2-päästöt 95 g/km*!

ENERGY TCe 130 – Parasta tehokkuutta ja ajomukavuutta
ENERGY TCe 130 tarjoaa samat tehot kuin 2-litrainen vapaasti hengittävä moottori: 130 hv 5 500 kierroksella ja 205 Nm:n väännön 2 000 kierroksesta lähtien. Sen suoraruiskutus ja integroitu turboahdin tekevät moottorista poikkeuksellisen joustavan ja hyvin reagoivan. Moottori kiihtyy suurillekin kierroksille tasaisesti ja pehmeästi. Lisäksi se erottuu edukseen hiljaisuudellaan. ENERGY TCe 130: kulutus 5,3 l/100 km*, CO2-päästöt 119 g/km*

EDC-vaihteisto
EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteistossa yhdistyvät automaattivaihteiston käyttömukavuus ja manuaalivaihteiston herkkyys ja taloudellisuus. Vaihteistossa on moottorimallista riippuen 6 tai 7 vaihdetta ja se tarjoaa joustavuutta, dynamiikkaa ja pienen polttoaineenkulutuksen. Mitä muuta autoltaan voisi vaatia?

* EU-yhdistetty. Polttoaineenkulutus- ja CO2 -päästöarvot on mitattu virallisten EU-määräysten mukaisesti.

 

AJOAVUSTIMET

Renault Mégane Sport Tourer helpottaa ajamista sekä tuo ajoon tyyneyttä, varmuutta ja tasaisuutta. Varustelutasosta riippuen vakio- tai lisävarusteena olevien ajoavustimien ansiosta nopeuden sääteleminen, kaistalla pysyminen, katvealueiden tarkkaileminen, pysäköiminen sekä lähi- ja kaukovalojen automaattinen vaihto muun liikenteen mukaisesti ei ole koskaan ollut helpompaa. Mégane Sport Tourerilla ajat turvallisesti.

Renault_Megane_avustimet_Liikennemerkkitunnistin Liikennemerkkitunnistin
Järjestelmä hyödyntää kameran liikennemerkkitunnistinta ja navigoinnin tietoja, joiden perusteella mittaristossa näytetään nopeusrajoitus. Lisäksi järjestelmän saa varoittamaan ylinopeudesta ja nopeudenrajoittimen voi kytkeä helposti nopeusrajoituksen mukaiseksi.
renault_meganest_avustimet_pysakointiavustinAktiivinen pysäköintiavustin
Aktiivisen pysäköintiavustimen (Easy Park Assist) kanssa pysäköinti taskuparkkiin on myös helpompaa kuin koskaan. Järjestelmä arvioi pysäköintitilan mitat ja sopivan paikan löydyttyä voit jättää ohjauspyörän pyörittämisen auton hoidettavaksi ja pysäköinti sujuu kätevästi.
renault_meganest_avustimet_sokean_kulmaSokean kulman valvontajärjestelmä
Järjestelmä, joka tunnistaa katvealueella olevat ajoneuvot. Se ilmoittaa tilanteesta kuljettajalle automaattisesti vasempaan tai oikeaan taustapeiliin ilmestyvällä merkkivalolla.
renault_meganest_avustimet_vakionopeussaadinMukautuva vakionopeussäädin
Vakionopeussäätimen avulla on helppo pitää turvaväli edellä ajavaan autoon. Mukautuva vakionopeussäädin on käytettävissä, kun nopeus on välillä 50 km/h ja 140 km/h. Järjestelmä jarruttaa, kun etäisyys on liian lyhyt ja painaa kaasua, kun tie on jälleen esteetön.
Renault_Megane_avustimet_MakilahtoavustinMäkilähtöavustin
Kun auto on pysähtynyt mäkeen, mäkilähtöavustin pitää auton automaattisesti paikallaan kahden sekunnin ajan, jotta kuljettaja ehtii rauhassa lähteä liikkeelle ilman, että auto luisuu mäkeä alas.

 

R-LINK 2 - INTUITIIVISTA OHJAUSTA

Renault_Uusi_MEGANE_R_LINK2

Renaultin suomenkielisen R-LINK 2 -multimediajärjestelmän avulla hallitset sormenpäilläsi monia toimintoja, jotka tekevät autolla ajamisesta entistäkin mukavampaa. Pystysuunnassa olevaa suurta jopa 8,7" kokoista herkkää ja ergonomista näyttöä on yhtä mukava käyttää kuin tablettia. Pyyhkäisemällä näyttöä tai käyttämällä ohjauspyörän kytkimiä pääset helposti yhteystietoihisi, musiikkitiedostoihisi, ladattaviin sovelluksiin (sähköposti, R-LINK Tweet, Renault Assistance -palvelu*) tai muihin R-LINK Storesta ladattaviin sovelluksiin. Voit käyttää myös intuitiivista R-LINK Voice* -puheohjausta soittaaksesi turvallisesti yhteystiedoissasi olevalle henkilölle, sanellaksesi osoitteen tai tuodaksesi tietyn sovelluksen näytölle. Renault R-LINK 2 on todellinen komentokeskus, jonka kautta voidaan ohjata myös MULTI-SENSE -järjestelmää, ja monia ajamisen aputoimia. Järjestelmään voidaan luoda jopa kuusi erilaista profiilia. Mégane tarjoaa useita tapoja nauttia ajamisesta.

* Palveluissa ja sisällössä maakohtaisia rajoituksia. Sovellukset eivät välttämättä ole suomenkielisiä, eikä sisältö ole kohdennettu suomeen. Osa sisällöstä kuten internet-yhteyttä käyttävien toimintojen ja liikennetiedotteiden käyttö edellyttää maksullista tilausta koeajan jälkeen. Osa sovelluksista ovat maksullisia. Puheohjauksessa ei ole suomenkielen tukea.

 

KOE BOSE®-JÄRJESTELMÄN AINUTLAATUINEN ÄÄNI

renault_megane4_st_header-bose

Jokainen automatka voi nyt olla myös sukellus jännittävään äänimaisemaan. BOSE®:n ja Renaultin insinöörit ovat tehneet tiivistä yhteistyötä tarjotakseen erityisesti uuteen Renault Méganeen sopivan äänimaailman. Järjestelmään kuuluu yksi auton etuosassa oleva keskikaiutin ja kahdeksan muuta tehokasta kaiutinta, jotka sijaitsevat eri puolilla matkustamoa. Lisäksi tavaratilassa on bassokaiutin. Näin taataan, että kuuntelemasi musiikin pienimmätkin yksityiskohdat ja vivahteet toistuvat tarkasti. Valmistaudu uudenlaiseen aistielämykseen!

LASKE TÄSTÄ RAHOITUSLASKURILLA KUUKAUSIERÄSI ›