Uusi Renault KADJAR – muotoiltu ajettavaksi.

Uusi Renault Kadjar entistä tyylikkäämpänä ja taloudellisempana

Kolme vuotta sitten esitelty Renault Kadjar nousi nopeasti yhdeksi suosituimmista autoista luokassaan, sillä niitä on myyty viidessäkymmenessä maassa lähes puoli miljoonaa kappaletta. Kadjar on saanut erityisesti kiitosta kauniista linjoistaan.

Uudistuksen yhteydessä Kadjarin korin päälinjat on säilytetty ennallaan, mutta edestä katsottuna se näyttää aiempaa leveämmältä. Etuvalojen C-muoto on aiempaa selkeämpi ja niihin on nyt integroitu myös vilkut ja päiväajovalot. Bose-varustetasossa niin ajo- kuin sumuvalot toimivat LEDeillä. Kadjarin tyylikkäitä linjoja korostetaan uudistuksen myötä entistä runsaammalla kromin käytöllä korissa.

Kadjarin sisätilat ovat saaneet runsaasti positiivista palautetta niin medialta kuin omistajilta. Uudistuksen yhteydessä on keskitetty laadun parantamiseen entisestään. Työn tulokset näkyvät ja tuntuvat pienissä yksityiskohdissa, kuten osien sovituksessa ja materiaaleissa.

Kojelaudassa on uusi kosketusnäyttö, joka on helppolukuisempi aiempaa kirkkaamman näytön ansiosta. Tietoviihdejärjestelmän käyttöpääte istuu kojelautaan saumattomasti, mikä antaa tyylikkään vaikutelman. Muita parannuksia ovat ilmastointilaitteen entistä ergonomisemmat ja modernimmat kytkimet.

Suurin ero aiempaan on uudistuneessa Kadjarissa konepellin alla. Sieltä löytyvät täysin uudet bensiinimoottorit ja lähes kokonaan muuttunut turbodiesel.

Suomeen Renault Kadjaria tuodaan kolmessa eri varustetasossa; hyvin varusteltu Life, mukavuutta lisää tuova Zen ja erittäin monipuolinen Bose.

Selkeät linjat

Etuvalojen C-muoto on aiempaa selkeämpi ja niihin on nyt integroitu myös vilkut ja päiväajovalot.

Laadukkaat sisätilat

Kojelaudassa on uusi kosketusnäyttö, joka on helppolukuisempi aiempaa kirkkaamman näytön ansiosta.

Huippuvarustelu

Bose-varustelussa on jopa 19″ tyylikkäät kevytmetallivanteet.

 

 

ULKOASU

Katumaasturin ominaisuudet täyttävä uusi Renault KADJAR on muodoiltaan dynaaminen. Auton etuosassa on persoonallinen ulkomuoto, joka näkyy kromikoristeisena, led-valojen kehystämänä etusäleikkönä. Takasumuvalot auttavat autoa erottumaan läpi pölyn, sumun ja tihkusateen. KADJARissa on uudet etu- ja takasuojalevyt sekä jopa 19” kevytmetallivanteet. Katolla oleva haineväantenni sulautuu erinomaisesti auton virtaviivaiseen tyyliin.

 

VÄRIT, VERHOILUT JA VANTEET

3D-kuvien sisältö on tarkoitettu vain viitteellisiksi apuvälineiksi korivärin, vanteiden ja istuinverhoilujen vertailuihin. Kuvien sisältö ja varusteet eivät vastaa todellisia varustelutasoja. Tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä. Teknisistä syistä kuvien värimaailma ei vastaa todellisuutta. Renault pidättää kaikki oikeudet muutoksiin.

 

SISÄTILAT

Tutustu autosi mukaviin sisätiloihin. Nykyaikainen ohjaamo, erinomainen ergonomia, uudenlaiset istuimet ja kromikoristelut kutsuvat nauttimaan ajomatkojen jokaisesta hetkestä. Uudistettu kojelauta, taustavalaistu keskikonsoli ja lukuisat tarkkaan harkitut yksityiskohdat…Istuudu mukavasti Kadjarin ohjaamoon ja valitse ajoreiteistä sinulle sopivin – nautit ajosta varmasti.

 

MONIPUOLISUUTTA JA KÄYTÄNNÖLLISYYTTÄ

Uusi Renault KADJAR on suurenmoinen myös sisätiloiltaan. Auton lastaaminen on entistäkin helpompaa, kun tavaratilan lattian nostaa korotettuun asentoon. Saat helposti lisää tavaratilaa, kun takapenkin ja matkustajan etuistuimen selkänojat kääntää alas yksinkertaisilla Easy break -vivuilla, jotka sijaitsevat tavaratilan reunoilla. Maastopyörä, retkeilyvarusteet, lumilauta tai sukset – kaikki mahtuvat mukaan. Matkustajien mukavuutta on ajateltu muun muassa etuosassa olevilla suuremmilla mukitelineillä, takaosan ilmastoinnin tuuletussuuttimilla ja takapenkin USB-virtaliitännöillä. Kuljettajan istuin on lämmitettävä ja istuinosa on pituussäädettävissä ja kyynärnoja liu’utettavissa kuljettajalle sopivaan kohtaan.

Varusteet ja toiminnot varustelutason mukaan joko vakio- tai lisävarusteena.

 

NELIVETO – AINA VALMIINA AJAMISEEN

Uusi Renault KADJAR selviytyy loistavasti kaikkein vaativimmissakin maastoissa. KADJAR sopeutuu erilaisiin ajo-olosuhteisiin vaihtamalla vetotapaa* kahdesta vetävästä pyörästä neljään ja päinvastoin. Vetotapaa voidaan vaihtaa kätevällä kiertosäätimellä, jossa on kolme asentoa: 2WD/4WD, Lock tai Auto. Uudessa KADJARissa on korotettu maavara, joka auttaa haastavissa ajo-olosuhteissa.

Helppokäyttöinen kiertosäädin 2WD/4WD
Säädintä kääntämällä auton vetotapa mukautuu ajo-olosuhteisiin. Kolme vaihtoehtoa:

  • 2WD: etupyörät vetävät
  • Lock: nelivedon lukitus
  • Auto: automaattinen valinta kahden tai neljän vetävän pyörän välillä ajo-olosuhteiden mukaan.

* Saatavana myöhemmin dieselmoottorin yhteyteen.

 

MOOTTORIT JA VAIHTEISTOT

Uusi, suorituskykyä ja ajonautintoa uhkuva turboahdettu TCe 160 GPF-hiukkassuodattimella varustettu bensiinimoottori reagoi hyvin herkästi ja kiihtyy nopeasti kaikilla käyntinopeuksilla. 140 hv:n ja 160 hv:n TCe GPF -moottorit ovat saatavilla 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla tai automaattisella 7-vaihteisella kaksoiskytkinautomaatilla. Blue dCi 115 -moottorissa puolestaan on overboost-toiminto, joka tuo kiihdytykseen lisää tehoa ja vääntöä. Niistä on hyötyä haastavissa ajotilanteissa.

Renault on käyttänyt hyväkseen kilpa-autokokemustaan ja kehittänyt entistäkin paremmat moottorimallit uuteen Renault Kadjariin. Moottoreiden tehokkuus sekä kulutus- ja päästöarvot ovat markkinoiden huippuluokkaa ja niiden mahdollistama ajomukavuus on aivan omaa luokkaansa!

Uudet WLTP-moottorit

TCe GPF – suorituskykyä ja mukavuutta
Uudessa bensiinimoottorisukupolvessa on parantunut suorituskyky ja hiukkassuodatin (GPF). Moottorin teho ja vääntö on kasvanut alhaisilta kierroksilta lähtien tarjoten lisää ajomukavuutta. Uudessa moottorissa on kasvaneen litratilavuuden lisäksi lukuisia kehittyneitä ratkaisuja, kuten uusittu nokka-akselien muuttuva ajoitusjärjestelmä ja uudenlainen sylinteriputkien pinnoitus kitkan vähentämiseksi. Osittain integroitu pakosarja ja sähköisesti ohjattu turboahdin mahdollistavat entistä paremman yhdistelmän suorituskykyä ja polttoainetaloutta. Moottori on saatavilla 140 ja 160 hevosvoimaisina versioina. Molemmat EDC-automaattivaihteistolla ja 140 hevosvoimainen myös manuaalina.

Bensiinimoottorien pakokaasujen hiukkassuodatin (GPF)
Hiukkaspäästöjen vähentämiseksi uudet suorasuihkutusmoottorit on varustettu pakokaasujen hiukkassuodattimella (GPF). Suodatin pysäyttää pakokaasujen hiukkaspäästöjä ja puhdistaa ne polttamalla automaattisella toiminnolla. Hiukkas-suodatin ei tarvitse säännöllisiä huoltotoimenpiteitä.

Blue dCi 115 – Puhtaampaa tehoa
Uusi dieselmoottori tarjoaa korkeamman väännön ja tehon ajomukavuuden varmistamiseksi. Pakokaasujen päästöjen vähentämiseksi uusi Blue dCi -dieselmoottori on varustettu hiukkassuodattimen (DPF) lisäksi AdBlue® SCR-järjestelmällä**. Tämä tekniikkaa muuttaa typpioksidipäästöjä harmittomiksi kaasuiksi. AdBlue® -lisäainetta on saatavilla mm. huoltoasemilta ja auto ilmoittaa, kun AdBlue® -säiliö on täytettävä. Tämä moottori tulee saataville piakkoin.

** AdBlue® SCR-järjestelmässä pakokaasujen hiukkassuodattimeen suihkutetaan erikseen täytettävästä säiliöstä AdBlue® -nestettä, jonka sisältämä ammoniakki (NH3) aiheuttaa kemiallisen reaktion muuttaen typpioksideja (NOx) puhtaammiksi kaasuiksi (vesihöyryä ja harmitonta typpeä).

EDC-vaihteisto
Nykyaikainen automaattinen EDC-kaksoiskytkin-vaihteisto yhdistää perinteisen automaattivaihteiston mukavuuden ja manuaalivaihteiston taloudellisuuden sekä suorituskyvyn. Vaihteisto on 7-vaihteinen ja se tarjoaa joustavuutta, suorituskykyä sekä alhaisen polttoaineenkulutuksen. Mitä muuta voisit toivoa?

 

AJOAVUSTIMET – HALLITUT AJOLINJAT

Jotta jokainen ajomatkasi olisi mahdollisimman hyvin hallinnassasi, KADJARin kamera, 12 anturia ja tutka valvovat jatkuvasti auton liikkeitä. Ylititkö sulku- tai keskiviivan kytkemättä suuntavilkkua? Kaistavahti varoittaa siitä ja voit korjata ajolinjan. Ylititkö nopeusrajoituskyltissä ilmoitetun ajonopeuden? Ylinopeusvaroitin huomauttaa siitä ja voit laskea nopeutta sallittuun nopeuteen. Haluatko pysäköidä kahden ajoneuvon väliin? Easy Park Assist -pysäköintiavustin hoitaa sen puolestasi.* Kadjarilla ajat turvallisesti.

* Saatavana malliversion mukaisesti joko vakio- tai lisävarusteena.

Aktiivinen pysäköintiavustin – Easy Park Assist
Aktiivisen pysäköintiavustimen (Easy Park Assist) kanssa pysäköinti taskuparkkiin on myös helpompaa kuin koskaan. Järjestelmä arvioi pysäköintitilan mitat ja sopivan paikan löydyttyä voit jättää ohjauspyörän pyörittämisen auton hoidettavaksi ja pysäköinti sujuu kätevästi.
Sokean kulman valvontajärjestelmä
Järjestelmä, joka tunnistaa katvealueella olevat ajoneuvot. Se ilmoittaa tilanteesta kuljettajalle automaattisesti vasempaan tai oikeaan taustapeiliin ilmestyvällä merkkivalolla.
Aktiivinen hätäjarru
Järjestelmä varoittaa kuljettajaa mahdollisesta peräänajovaarasta suhteessa edellä kulkevaan ajoneuvoon. Jos kuljettaja ei reagoi tai jos reaktio ei riitä, jarrut aktivoituvat estääkseen tai vaimentaakseen törmäystä.
Mäkilähtöavustin
Kun auto on pysähtynyt mäkeen, mäkilähtöavustin pitää auton automaattisesti paikallaan kahden sekunnin ajan, jotta kuljettaja ehtii rauhassa lähteä liikkeelle ilman, että auto luisuu mäkeä alas.

 

R-LINK 2 – maailma ulottuvillasi

Uuteen keskikonsoliin integroitu R-LINK 2 -multimediajärjestelmän 7-tuumainen kosketusnäyttö on erityisen ergonominen ja käytännöllinen.
Nettiyhteydellä varustetun R-LINK 2 -järjestelmän avulla saat käyttöösi palveluja, kuten TomTom Traffic*, jotta voit hyödyntää liikennetiedotteita reaaliaikaisesti. Android AutoTM – ja Apple CarPlayTM -tuen** avulla voit käyttää älypuhelimen sovelluksia helposti R-LINK 2 -järjestelmän näytöltä.
R-LINK 2 parantaa matkustusmukavuutta antamalla mahdollisuuden nauttia sujuvasti toimivasta ja yksilöllisestä multimediasta.

* Internetyhteyden vaatimat toiminnot, kuten TomTom Traffic, tarvitsevat maksullisen palvelun tilaamisen koeajan päätyttyä. R-Link ja R-Link Storen sovellusvalikoima, niiden kieli ja alueellinen tuki vaihtelevat maakohtaisesti.
** Älypuhelimen peilaukseen Apple CarPlay ™ ja Android Auto™ -tuki. Toiminnot vaativat yhteensopivan puhelinmallin. Yhteensopivuus älypuhelinmallista riippuen. Toiminnassa maa, kieli ja puhelinkohtaisia rajoituksia. Android Auto™ tarvitsee sovelluksen, jota ei ole esitteen painatushetkellä saatavilla Google Play -sovelluskaupasta Suomessa.

Apple CarPlay™ ja Android Auto™ käyttävät matkapuhelimen datasiirtoa.

Apple CarPlay™ on Apple Inc:n tavaramerkki ja Android Auto™ on Google Inc:n tavaramerkki.

Lisätietoja toiminnoista ja yhteensopivuuksista saat automyyjältä.

 

BOSE® SOUND SYSTEM – TUTUSTU UUTEEN ÄÄNIMAAILMAAN

Matalia ääniä syventämällä ja korkeita ääniä tarkentamalla Bose®- äänentoistojärjestelmä luo akustisen todellisuuden ja muuttaa crossoverin sisätilat konserttisaliksi. Seitsemän tehokasta kaiutinta, erillinen bassokaiutin sekä erikoisasetuksin säädetty digitaalinen vahvistin välittävät kuulijoille laaja-alaisen äänimaailman. Kirkas sointi, ryhdikkäät rytmit, syvälliset soinnut… Sekä etu- että takaistuimilla ääni on rikasta, tasapainoista ja tarkkaa. Renault Kadjarissa mukavuuteen kuuluu myös musiikki.

 

LASKE TÄSTÄ RAHOITUSLASKURILLA KUUKAUSIERÄSI ›