Uusi Renault MEGANE R.S. & MEGANE R.S. Trophy

Uusi Renault MEGANE R.S. – moottoriurheilu veressä.

Uusi Renault MEGANE R.S. on vaikuttava auto. Auto, joka on kehitetty herättämään ajohalusi. Ulkoasusta erottuvat näyttävät levikkeet sekä erikoispuskurit keulan Formula 1 -tyylisellä siivekemuotoilulla ja perän leveällä ilmanohjaimella. Keulassa huomion kiinnittää lisäksi valojen toteutus LED-teknologialla, jota tehostaa R.S.Vision -lisävalojärjestelmä. Keskilinjalle sijoitettu pakoputken ulostulo, kylkien tuuletusaukot ja leveä etuspoileri korostavat voiman vaikutelmaa tässä 18- tai 19-tuumaisilla pyörillään tiiviisti tiessä istuvassa autossa. Kokonaisuuden kruunaa mallin käyttöön rajattu Tonic oranssi -erikoisväri. Renault MEGANE R.S. on suunniteltu alusta alkaen urheilulliseen ajoon.

ULKOASU

Uusi MEGANE R.S. TROPHY – aina sporttisempi

Uusi MEGANE R.S. TROPHY henkii ainutkertaista tyyliä, joka voi syntyä vain monipuolisen moottoriurheilumenestyksen ja määrätietoisen työn tuloksena. Asianharrastajat huomaavat keulan F1-tyyppiseen ilmanohjaimeen lisätyn TROPHY-tekstin ja kolmiväristen 19-tuumaisten Jerez-kevytmetallivanteiden uniikin muotoilun, joka on saanut vaikutteita Renault Sport R.S.01 -konseptiautosta. Uutuusmallin urheilullisuutta korostavat punaiset Brembon® valmistamat jarrusatulat, ja kokonaisvaikutemaa voi vahvistaa entisestään valitsemalla koriväriksi ikonisen Sirius keltaisen erikoisvärin. Valinnaisvarusteena autoon voi tilata uudet alcantaraverhoillut Recaro®-istuimet, jotka sopivat tyyliltään täydellisesti muuhun ohjaamon sisustukseen ja antavat sporttisuudelle viimeisen silauksen.

R.S. Vision Täys-LED-etuvalot

Keskilinjalle sijoitettu pakoputken ulostulo

19” Interlagos kevytmetallivanteet

VÄRIT, VERHOILUT JA VANTEET

3D-kuvien sisältö on tarkoitettu vain viitteellisiksi apuvälineiksi korivärin, vanteiden ja istuinverhoilujen vertailuihin. Kuvien sisältö ja varusteet eivät vastaa todellisia varustelutasoja. Tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä. Teknisistä syistä kuvien värimaailma ei vastaa todellisuutta. Renault pidättää kaikki oikeudet muutoksiin.

SISÄTILAT

Urheilullinen ohjaamo

Hiilikuidun hillitynharmaa sävy yhdistettynä häivähdykseen punaista. Nähdessäsi uuden Renault MEGANE R.S:n sisätilat haluat välittömästi istahtaa kuljettajan paikalle. Erinomaista tukea antavat alcantaraverhoillut istuimet, nahkapäällysteinen ohjauspyörä sekä muokattava mittaristo saavat auton suorastaan kutsumaan sinut tien päälle. Lyhyt ja täsmällisesti liikkuva vaihteenvalitsin sekä alumiinista valmistetut polkimet viimeistelevät pääsysi R.S:n sporttiseen maailmaan.

EDC-kaksoiskytkinvaihteisto

Renault Sport on muokannut vaihteistoa niin, että vaihtoajat ovat erittäin lyhyet.

Renault Sport -viimeistely

Parannetut urheiluistuimet ja uusi verhoilu, ohjauspyörä, polkimet ja punaiset turvavyöt ja viimeistely.

AJOAVUSTIMET – urheilullinen mutta luotettava

Monien kuljettajaa avustavien järjestelmiensä ansiosta uusi Renault MEGANE R.S. yhdistää urheiluauton suorituskyvyn turvallisuuteen. Auton varustevalikoimaan kuuluvat mm. HUD-heijastusnäyttö, pysäköintitutkat, ylinopeusvaroitin sekä hätäjarrutusavustin. Vaikuttava ansioluettelo!

R.S. Vision
R.S. Vision lisävalojärjestelmä yhdistää pysäköinti-, sumu- ja kaarrevalot sekä tehokkaat ajovalot suorituskykyiseksi valaisujärjestelmäksi.
Kuolleen kulman varoitin
Kuolleen kulman varoitin käyttää auton etu- ja takapuskuriin sijoitettuja sensoreita varoittaakseen sinua lähellä olevasta ajoneuvosta.
Kaistavaroitin
Kaistavaroitin hälyttää, jos ylität katko- tai yhtenäisen tiemerkintäviivan yli 70 km/h -nopeudessa käyttämättä suuntamerkkiä.

 

MOOTTORI JA VAIHTEISTO – enemmän voimaa

Renault MEGANE R.S. TROPHY käyttää turboahdetusta 1,8-litraisesta moottorista kehitettyä uutta versiota, joka kehittää muhkeat 300 hevosvoimaa. Edustava teholukema on saavutettu parantamalla turboa ja pakoputkistoa suoraan Formula 1® -maailmasta otetuilla opeilla.

Turboahtimen keraaminen laakerointi

Ahtimen turbiinissa käytetään nyt keraamisia laakereita nopeampaa reagointia varten. Lisäksi Renault MEGANE R.S. on nyt ensi kertaa valittavissa joko manuaalivaihteistolla (400 Nm) tai EDC-kaksoiskytkinvaihteistolla (420 Nm).*

Takavaimentimen säätöventtiili

Myös uusi pakoputkisto lisää moottorin suorituskykyä uudessa Renault MEGANE R.S. Trophyssä. Takavaimentimeen on asennettu mekaaninen venttiili pakoäänien ja kaasujen virtauksen säätämistä varten. Tämän ensi kertaa R.S.-mallistossa olevan varusteen toimintaa säädellään R.S. Drive -ajotapavalinnan sekä moottorin käyntinopeuden ja kuormituksen mukaan, ja se mahdollistaa normaalia monipuolisemman äänimaailman. Venttiilin avautuessa ilmanvastus pakoputkistossa vähenee, ja pakokaasuilla on vapaampi tie ulos. Näin myös moottorin voimavaroja päästään hyödyntämään täysipainoisemmin.

* Automaattia ei ole toistaiseksi saatavilla Pohjoismaissa

TEKNIIKKA – teknologialla suorituskykyä

Renault Sportin asiantuntemus moottoriurheilun teknologioissa ja tämän osaamisen sovittaminen urheilullisiin siviiliautoihin näkyy uudessa Renault MEGANE R.S:ssä ja MEGANE R.S. TROPHYssa huipputason varusteluna. Uusi Renault MEGANE R.S. TROPHY hyötyy kaikista MEGANE R.S:ssä esitellyistä innovaatioista, kuten 4CONTROL-nelipyöräohjauksesta. TROPHY on varustettu myös normaalia jäykemmällä Cup-alustalla sekä mekaanisella Torsen®-tyyppisellä tasauspyörästöllä. Bi-materiaalijarrulevyjen alumiinisen keskiön ansiosta jarrut ovat kevyemmät ja niiden lämpötilanhallinta on tehokkaampaa. Brembon® valmistamat jarrusatulat takaavat optimaalisen jarrutustehon.

1. Iskunvaimentimiin on lisätty hydrauliset pohjaan-lyöntivaimentimet, jotka ovat ikään kuin iskunvaimentimet vaimentimien sisällä. Rakenne mahdollistaa tehokkaamman vaimennuksen varsinkin epätasaisella pinnalla ja nopeassa ajossa. Samalla se parantaa auton ajettavuutta, mukavuutta ja suorituskykyä.

2. Uusi Torsen®-tasauspyörästö yhdessä Cup-alustaversion kanssa mahdollistaa autolle paremman kiihtyvyyden, hallittavuuden ja suuremmat kaarrenopeudet.


4CONTROL – ketteryyttä ja vakautta

4CONTROL-nelipyöräohjaus takaa täsmällisen ohjautuvuuden ja optimaalisen pidon, jotka tuovat ajoon tarkkuutta ja rentoutta. Pienillä nopeuksilla järjestelmä kääntää etu- ja takapyöriä vastakkaisiin suuntiin ketteryyden lisäämiseksi. Yli 60 km/h -nopeuksissa (100 km/h Race-ajotilassa) kaikki neljä pyörää kääntyvät samaan suuntaan lisäten ajon vakautta. Sinä hallitset tietä.


Katso, analysoi ja jaa suorituksesi

Kuljettajan taitosi ansaitsevat analysointia ja tunnustusta! Autoon rakennettu R.S. Monitor -telemetriajärjestelmä* tallentaa ajoasetuksesi ja kertoo ne reaaliajassa kojelaudan R-LINK 2 -näytöllä. Voit tutkia ja analysoida ajostasi kerättyä dataa osoitteessa www.renaultsport.com/rsreplay

* Lisävaruste Megane R.S., vakiona R.S. Trophy

Race Mode: koe paalupaikan tunnelma

Käyttämällä auton R.S. Drive -järjestelmää voit valita haluamasi ajotapamoodin (Normal, Sport tai Race) ja mukauttaa näin suorituskykyä, ajonvakautuksen käytöstä, ohjausta sekä kaasupolkimen vastetta. Voit käyttää ohjauspylvään valitsimia vaihtaaksesi vaihdetta ultranopeasti. Nauti Grand Prix -luokan jännityksestä Launch Control -lähtöjärjestelmän avulla: paina vasemmalla jalalla jarrua ja oikealla jalalla kaasua. Sitten vain vapautat jarrun ja valmistaudut henkeäsalpaavaan adrenaliiniryöppyyn. *

* Vaihteenvaihtoläpät ja Launch Control vain automaattivaihteiston yhteydessä.

Uusi Renault MEGANE R.S. – päihittää jokaisen mutkan.