Täysin uusi Renault Clio E-TECH Hybrid

Renault Clion viides sukupolvi jatkaa upealla tavalla vuonna 1990 alkanutta tarinaa. Uuden Renault Clion linjoissa on paljon tuttua, vaikka uuden polven Clio onkin kokonaan uusi. Vuodesta 1990 alkaen on myyty jo yli 15 miljoonaa Renault Clioa ja vuodesta 2012 sen rekisteröinnit ovat lisääntyneet koko ajan. Kotimaassaan Ranskassa Clio on autoilijoiden ylivoimainen suosikki, minkä lisäksi se on ollut vuodesta 2013 lähtien luokkansa ykkönen myös Euroopassa. Viimeistään 2020 Clio on noussut todelliseksi eurooppalaisten suosikiksi. Se on ollut tänä vuonna useampana kuukautena maanosamme eniten myyty automalli. Renaultin visioon tulevaisuuden liikkumisesta kuuluvat autonomisuus, sähköistäminen ja liitettävyys, jotka toteutuvat upealla tavalla uudessa Renault Clio E-TECH Hybridissä. Siinä on yksi luokkansa monipuolisimmista kuljettajaa avustavien järjestelmien paketeista, Renaultin Easy Link -tietoviihdejärjestelmä ja nyt myös hybriditekniikka.

Suomen Clio E-TECH Hybrid -mallisto koostuu kolmesta kattavasta varustetasosta; Zen, Intens ja RS Line. Varustetasojen sisällöt ovat pääsääntöisesti samat kuin bensiinimoottorimallistossa. Zenissä on mm. täys-LED Pure Vision -etuvalot, 16” muotovanteet, mäkilähtöavustin, EasyLink- multimediajärjestelmä 7” kosketusnäytöllä ja älypuhelinpeilauksen Apple CarPlay ™ ja Android Auto ™ tuki. Lisänä hybrideissä on 7” digitaalimittaristo vakiona ja autoissa on E-TECH-tunnisteet. Hieman korekammalla hinnoittelulla saa mittavan määrän lisää varustusta, mm. 16” kevytmetallivanteet, automaattinen ilmastoinnin, lämmitettävän ohjauspyörän, Multi Sense-järjestelmän, takapysäköintitutkan, älyavainkortin. R.S. Linen paketissa saa urheilullisuutta korostavat 17-tuumaiset kevytmetallivanteet, R.S. Line puskurit sekä takadiffuusorin. Ohjaamossa on erittäin hyvän sivuttaistuen antavat R.S. urheiluistuimet.

Ennakkomyynti alkoi 2.11.2020. Ensimmäiset autot saapuvat Suomeen 2020 vuoden loppuun mennessä.

CLIO POLTTOMOOTTORI -MALLISTO

AJANKOHTAISET KAMPANJAT

PYYDÄ TARJOUS

Lue valtion romutuspalkkiosta

 


Uusi Renault Clio on kokoluokkansa turvallisin auto – 5 tähteä Euro NCAPin testeissä

Euro NCAP on luokitellut vuoden 2019 törmäystesteissä parhaiten pärjänneet autot ja Renault Clio yhdessä Audi A1:n kanssa on nimetty SUPERMINI-luokassa parhaimmiksi. Renaultin myyntimenestys CLIO testattiin vuoden 2019 puolessa välissä ja silloin saavutti parhaimmat tulokset kokoluokasta riippumatta. Vuonna 2020 Clio E-ETCH Hybridi on lisätestauksin sisällytetty samaan luokitukseen. Valitsit siis polttomoottorin tai hybridin, ajat turvallisesti!

 

 


Korkeatasoiset materiaalit ja taidokas viimeistely yhdistettynä tämän hetken teknologiaan

Edelleen suosittu CLIO, mutta nyt myös hybridi lattiasta kattoon. Sisätiloista löydät kaikki Cliolle tunnusomaiset piirteet. Tilantuntu, suuret näytöt, maksimoitu turvallisuus ja erittäin modernit ajoavustimet. Perusrakenne on myös aiempaa lujempi ja jäykempi, millä parannetaan ajo-ominaisuuksia ja mukavuutta. Muutoksia on tehty muun muassa ohjaukseen joka on aiempaa nopeampi ja samalla kääntöympyrää on pienennetty. Mukavuutta on lisätty optimoimalla joustovaroja ja alentamalla melutasoa tuulilasin ääntä eristävällä kalvolla, ovien ja ikkunoiden kaksoistiivisteillä ja monella muulla tavalla.

Uudistuksen myötä myös muun muassa sisustuksen materiaalit ja varustelu on nostettu paljon korkeammalle tasolle kuin ennen. Päästöt ja polttoainekulutus on otettu huomioon suunnittelussa. Niitä alentavia tekijöitä käyttävoiman lisäksi ovat mm. hienosti toimivat ilmanohjaimet, tarkasti suunnitellut korin muodot ja esimerkiksi tasainen pohja, jotka pienentävät ilmanvastusta.

ULKOASU



Aistilliset linjat, dynaaminen profiili, veistokselliset kyljet ja itsevarma olemus. Uusi CLIO viehättää heti ensi vilkaisulla voimakkaalla ja haluttavalla luonteellaan. Moderni mutta kestävä ja ajaton tyyli näkyy kaikissa yksityiskohdissa: C-kirjaimen muotoiset päiväajovalot, valojen toteutus LED-teknologialla, tyylikkäästi koriin sulautetut krominväriset koristeosat ja piilotetut takaovien kahvat. Vaikka uusi Clio E-TECH hybrid poikkeaa voimalinjaltaan merkittävästi polttomoottorisista sisarmalleistaan, ei sitä välttämättä huomaa autoa katsoessaan. Takapuskuri on muotoiltu uudelleen, minkä lisäksi keskipilareissa ja takaluukussa on pienet E-TECH hybrid -merkit.

VÄRIT, VERHOILUT JA VANTEET


3D-kuvien sisältö on tarkoitettu vain viitteellisiksi apuvälineiksi korivärin, vanteiden ja istuinverhoilujen vertailuihin. Kuvien sisältö ja varusteet eivät vastaa todellisia varustelutasoja. Tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä. Teknisistä syistä kuvien värimaailma ei vastaa todellisuutta. Renault pidättää kaikki oikeudet muutoksiin.

SISÄTILAT


Uusimmassa Cliossa siirryttiin käyttämään CMF-B -perusrakennetta, jota suunniteltaessa otettiin huomioon voimalinjojen sähköistäminen. Renault on tehnyt valtavasti työtä kehittääkseen kaikista uuden E-TECH -järjestelmän komponenteista niin pieniä, että ne on ollut helppo sijoittaa Clioon. Siinä on onnistuttu mainiosti, sillä matkustamon tiloista ei ole tarvinnut tinkiä polttomoottorilla varustettuihin sisarmalleihin nähden ja tavaratilakin on 300 litran kokoisena erittäin suuri.

Auton sisällä jokaisella yksityiskohdalla on merkitystä. Uusi CLIO on läpikäynyt suoranaisen vallankumouksen tarjoten nyt entistäkin korkeatasoisempia materiaaleja ja taidokkaampaa viimeistelyä. Huipputekninen kojelauta, mainiosti tukevat istuimet ja säädettävä MULTI-SENSE-järjestelmä tunnelmavalaistuksineen muodostavat kokonaisuuden, joka herättää aistisi eloon. Matkallasi tulevaisuuteen uuden CLIOn ratissa voit nauttia myös isosta 9,3-tuumaisesta kosketusnäytöstä, mukautettavasta mittaristosta sekä sähköisestä käsijarrusta.

Hyppäyksen täysin uudelle tasolle aistii parhaiten Clion täydellisen älykkäässä ohjaamossa. Clion sisustuksesta vastanneelle muotoilutiimille annettiin tavoitteiksi ylivoimainen laatu ja mainio ergonomia. Kuljettajakeskeinen ”Smart Cockpit” on erittäin moderni ja aaltomaisesti muotoiltu kojelauta lisää tilan tuntua. Paremmissa varustetasoissa tulee 7-tuumainen digitaalinen mittaristo ja joko 7,0- tai 9,3-tuumainen kojelaudan keskelle sijoitettu kosketusnäyttö. Ohjaamossa Clio E-TECH Hybridin erottaa muista versioista mittariston ansiosta. Siinä on käyntinopeusmittarin sijaan voimamittari, joka näyttää kaasupolkimen painalluksen tai kevennyksen vaikutuksen voiman tasoon. Vauhtia vähennettäessä ja jarruttaessa mittari kertoo regeneroinnin / itselataamisen määrän. Mittaristossa näytetään myös akun lataustaso ja kojelaudan kosketusnäyttöön saa halutessaan animaation virran kulusta eri moottoreiden ja pyörien välillä.

Kokonaisuus on tarkkaan harkittu. Kosketusnäytön alle sijoitetut pianon koskettimia tyylittelevät katkaisimet ja helppokäyttöiset ilmastointilaitteen säätimet. Clion istuimet ovat samaa luokkaa kuin paljon suuremmissa ja ylellisemmissä autoissa. Pitkän istuinosan ansiosta reisitukea on tavallista enemmän ja samalla selkänoja antaa hyvän sivuttaistuen. Etuistuinten takaosa on muotoiltu niin, että takana on runsaasti polvitilaa.

EASY LINK ja MULTI SENSE -JÄRJESTELMÄ


Ajaja voi vaikuttaa Clio E-TECH Hybridin käytökseen valitsemalla MULTI-SENSE -valinnoista mieleisen ajotilan. EASY LINK -kosketysnäytössä hallinnoit kattavasti auton MULTI SENSE -asetuksia, kuten esimerkiksi ajotiloja Eco-, Sport- ja My Sense -asetusten välillä. Arkisessa ajossa paras vaihtoehto on My Sense -ajotila, joka on mainio kompromissi alhaisen kulutuksen ja hyvän suorituskyvyn välillä. Siinä, kuten muissakin ajotiloissa liikkeelle lähdetään aina sähköllä. Eco-ajotila on erityisen taloudellinen ajotila, missä kaasupolkimen painallus ei kiihdytä autoa yhtä nopeasti. Tässä tilassa keskitytään mahdollisimman pieneen kulutukseen. Sen vastakohtana on Sport-ajotila, jossa pyritään hyvään suorituskykyyn ja sähkömoottorit ovat herkästi mukana antamassa apuaan polttomoottorille.

Kun olet istahtanut autoosi, Android Auto™- ja Apple CarPlay -järjestelmien tuella varustettu EASY LINK -järjestelmä tarjoaa käyttöösi hallintamahdollisuuden älypuhelimesi multimedisältöön. Autoon integroitu navigointijärjestelmä kertoo sinulle koko ajan monipuolista tietoa liikenteestä: mahdolliset ruuhkat tai vaaranpaikat tai vaikkapa huoltoasemien sijainnit matkasi varrella. Käytössäsi on myös nopea ja helppo Googlen osoitehaku. Tarvitset vain muutaman avainsanan löytääksesi määränpäähäsi – sinun ei tarvitse tietää kohteen tarkkaa osoitetta. Automaattisen päivitystoiminnon ansiosta järjestelmäsi ja TomTom-kartta-aineisto päivittyvät automaattisesti uusimpaan versioon. Kaiken tämän lisäksi voit ladata matkapuhelimesi uudessa CLIOssa langattomasti ollaksesi jatkuvasti yhteydessä koko maailmaan. *

* Internetyhteyden vaatimat toiminnot tarvitsevat maksullisen palvelun tilaamisen koeajan päätyttyä. Sovelluksien ja palveluiden valikoima, niiden kieli ja alueellinen tuki vaihtelevat maakohtaisesti. Automaattisen päivitystoiminnon lisäksi joissakin tapauksissa muut päivityskeinot voivat olla tarpeellisia. Älypuhelimen peilaukseen Apple CarPlay™ ja Android Auto™ -tuki. Toiminnot vaativat toimiakseen yhteensopivan puhelinmallin. Toiminnassa maa-, kieli- ja puhelinkohtaisia rajoituksia. Android-puhelimissa ominaisuus vaatii toimiakseen Android Auto™-sovelluksen. Android Auto™ ei ole toistaiseksi saatavilla Google Play -sovelluskaupasta Suomessa, mutta osasta uusista Android -puhelimista löytyy valmiina kyseinen sovellus. Apple CarPlay™ ja Android Auto™ käyttävät matkapuhelimen datasiirtoa.

Android Auto™ on Google Inc:n tavaramerkki.
Apple CarPlay on Apple Inc:n tavaramerkki.
Renault ei vastaa sovelluksien saatavuuksista ja yhteensopivuuskista eri puhelinmalleissa.

E-ETCH HYBRIDI – MOOTTORIT JA VAIHTEISTOT


Uusi Clio E-TECH Hybridi on ainutlaatuinen. Clio E-TECH hybridissä on uuden sukupolven 1,6-litrainen vapaasti hengittävä bensiinimoottori ja sen yhteydessä on kaksi sähkömoottoria, joista suurempi toimii pääsähkömoottorina. Toinen pienempi sähkömoottori on suurimmaksi osaksi generaattori ja startti. Voimalinjan täydentää kytkimetön, älykäs automaattinen monitilavaihteisto. Tämän ainutlaatuisen vaihteiston ansiosta Clio E-TECH yhdistää ensiluokkaisen ajonautinnon hybridin polttoainesäästöön.

Uudella itselataavalla (regenerointi) hybridi-moottorilla on saavutettu vertaansa vailla oleva ajomukavuus. Hybridi-moottorikokonaisuus on yhdistetty älykkääseen monitilavaihteistoon ja energiasisällöltään 1,2 kWh ajoakkuun. Ajoakun energiasisältö voi vaikuttaa vähäiseltäkin, mutta E-TECH -järjestelmä käyttää jatkuvasti tehokkaasti regeneroivaa jarrutusta akun lataamiseen. Kaupungissa ajettaessa jopa 80 prosenttia ajasta edetään sähköllä, jolloin kulutus on enimmillään 40 prosenttia pienempi kuin polttomoottorisilla Clioilla.

Voimalinjassa ja jarrutusenergian talteenotossa käytetään hyväksi Renaultin formula 1 -autoista kerättyjä oppeja. Kiihtyvyys yhdistettynä auliiseen reagointikykyyn ja taloudelliseen ajoon (polttoaine + sähkö) sekä käytännöllisyys ja mukavuus ovat avainasemassa uudessa Clio E-TECH hybrisissä. Polttomoottorin ja sähkömoottorin yhteinen teho on 103 kilowattia (140 hv), minkä avulla Clio liikkuu ripeästi. Se kiihtyy nollasta sataan 9,9 sekunnissa ja huippunopeus on 180 km/h. Vielä vaikuttavampaa on ohituskiihtyvyys, sillä vauhti nousee 80 – 120 km/h sähäkästi 6,9 sekunnissa. Tärkein tieto on kuitenkin kulutus, sillä Clio E-TECH Hybridin WLTP-yhdistetty kulutus on vain 4,3 litraa sadalla ja hiilidioksidipäästö 98 g/km.

Renault Clio E-TECH Hybridin älykkään monitilavaihteiston ansiosta vaihteenvaihdot ovat lähes huomaamattomia. Moottorien ohjausjärjestelmä optimoi jatkuvasti niiden toimintaa säästääkseen energiaa ja pienentääkseen hiilidioksidipäästöä. Samalla kuitenkin pidetään huolta, että ajaminen on hauskaa. Järjestelmä valitsee jatkuvasti parhaan moottorien ja vaihteiden käytön teoreettisesti jopa 15 eri vaihtoehdosta. Kuljettajan ei kuitenkaan tarvitse välittää mitään parametrien jatkuvasta laskennasta, sillä kaikki tapahtuu täysin automaattisesti ja lähes huomaamatta.

Ajamiseen liittyy vielä oleellisena osana se, että vaihteenvalitsimessa on tavallisen D-asennon (drive eli aja) lisäksi B-tila (brake eli jarru). Sitä käytettäessä moottorijarrutus/itselataaminen on voimakkaampi ja uudella Clio E-TECH:illä voi ajaa melkein koko ajan yhdellä polkimella. Ainoastaan nopeissa vauhdin vähentämisissä ja alle 7 km/h nopeuksissa pitää painaa jarrupoljinta. Kojelaudassa kosketusnäytön alla on EV-nappi, millä auton voi määritellä liikkumaan lyhyitä matkoja pelkästään sähköllä, mikäli akussa on riittävästi virtaa.

KATSO POLTTOMOOTTORIVAIHTOEHDOT TÄÄLTÄ

 

 

 

AJOAVUSTIMET JA TURVALLISUUS


Vakiona viiden tähden turvallisuus ja monipuolinen varustelu

Täysin uusi Clio sai Renaultin perinteiden mukaisesti parhaan mahdollisen viiden tähden arvosanan Euro NCAP:n turvallisuustestissä. Perustana mainiolle suoritukselle oli uusi CMF-B-perusrakenne. Optimoidun korirakenteen lisäksi on muun muassa kehitetty istuimia sekä suunniteltu turvavöiden kiristimet antamaan optimaalinen suoja kaiken kokoisille matkustajilla jokaisella istuinpaikalla.

Kuljettajaa avustamassa on paljon Cliossa ennen näkemätöntä elektroniikkaa. Vakiovarusteena on nyt ensimmäistä kertaa Renault-mallistossa erittäin monipuolisesti toimiva automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä. Se tunnistaa autojen lisäksi myös jalankulkijat ja pyöräilijät niin päivällä kuin yöllä. Turvallisuutta lisäävät myös etäisyysvaroitin, kaista-avustin ja onnettomuuden kaikesta huolimatta tapahduttua hätäpuhelujärjestelmä eCall.

Renault EASY DRIVE

Uuden CLIOn innovatiiviset teknologiat ovat koko ajan apunasi, jotta ajaminen olisi yksinkertaisempaa.

Vakionopeudensäädin ja nopeudenrajoitin
Aseta haluamasi nopeus tai maksiminopeus, jota et halua ylittää. Ohjauspyörään sijoitetuilla käyttökytkimillä nopeuden asettaminen sujuu hetkessä.
Renault LED Pure Vision
Uusi CLIO on varustettu tehokkailla kokonaan LED-teknologialla toteutetuilla Pure Vision -ajovaloilla. Valojärjestelmään kuuluu myös kaukovaloautomatiikka, joka kytkee kaukovalot päälle aina tilanteen salliessa näkyvyyden maksimoimiseksi. Mikä parasta, uudessa Cliossa täys-LED-etuvalot ovat vakiovaruste!
Handsfree-pysäköintiavustin
Irrota kädet ohjauspyörästä ja anna uuden CLIOsi hoitaa pysäköimisen nopeasti ja tarkasti. Easy Park Assist -toiminnon avulla pysäköinti sujuu kätevästi niin tasku-, rivi- kuin vinoparkkiinkin. Jopa pysäköinti on helpompaa uudella CLIOlla!
360 asteen kamera
Uuteen CLIOon on saatavilla kamerajärjestelmä, jossa jopa neljän kameran kuvat yhdistetään antamaan kuljettajalle kattava 360-asteen kuva auton ympäristöstä. Se auttaa sinua ajamaan turvallisesti ja suojaamaan uuden CLIOn vastustamatonta tyyliä.
Moottoritie- ja ruuhka-avustin
Luokassaan ainutlaatuinen varuste auttaa uutta CLIOa pysyttelemään ajokaistan keskellä sekä säätämään ajonopeutta muun liikenteen mukaan aina pysähdyksiin asti. Tämän toiminnon avulla matkasi sujuu stressittömämmin niin moottoritiellä kuin hitaasti matelevissa ruuhkajonoissa.
Varusteet ja ominaisuudet varustelutasosta riippuen joko vakio- tai lisävarusteita. Osa toiminnoista tulee saataville myöhemmin.

 

Täysipainoista turvallisuutta

Uusi CLIO käyttää huippumodernia tekniikkaa varmistaakseen kaikkien autossa  matkustavien  turvallisuuden.

Automaattinen hätäjarrutus
Uusi CLIO tuo mielenrauhaa, sillä se tarkkailee jatkuvasti tietä vaarojen varalta. Jos edellä ajava ajoneuvo hidastaa äkillisesti tai jalankulkija lähtee ylittämään tietä varomattomasti, järjestelmä huomauttaa asiasta ja tekee tarvittaessa hätäjarrutuksen.
Kaista-avustin
Ennakointi on parasta turvallisuutta. Uusi CLIO osaa varoittaa sinua uhkaavasta omalta kaistalta poistumisesta ja jopa avustaa aktiivisesti auton pitämiseksi kaistalla.
Liikennemerkkien tunnistus
Uusi CLIO kertoo kojelaudan näyttöruudulla nopeusrajoituksen hyödyntämällä liikennemerkit lukevaa ja tunnistavaa kameraa sekä navigointilaitteiston nopeusrajoitustietoa.
Katvealuevaroitin
Toisen ajoneuvon saapuessa takaviistossa olevaan “sokeaan kulmaan” uusi CLIO varoittaa sinua sytyttämällä sivupeilin kehyksessä olevan varoitusvalon.
Kaikki turvajärjestelmät ovat avustavia järjestelmiä ja vastuu ajamisesta on aina kuljettajalla. Järjestelmät ovat vakio- tai lisävarusteita varustelutasosta riippuen.

LASKE TÄSTÄ RAHOITUSLASKURILLA KUUKAUSIERÄSI ›

 

PYYDÄ TARJOUS