Renaut Captur E-TECH Plug-in hybridi

Renaut Captur E-TECH Plug-in hybrid on luokkansa ensimmäinen lataushybridi

Renault on valmistanut sähköautoja jo yli kymmenen vuoden ajan ja se on Euroopassa sektorin johtava merkki.
Henkilöautoissa Zoe on edennyt jo kolmanteen sukupolveen ja pakettiautoissa Kangoo Z.E. on markkinajohtaja. Ensimmäistä kertaa historiansa aikana Renault tuo nyt sähköauton lisäksi mallistoonsa myös muita sähköistettyjä vaihtoehtoja. Renault on kehittynyt niin hybrideissä kuin lataushybrideissä nopein askelin, koska se on voinut hyödyntää ja yhdistää pitkän kokemuksensa sähköautoista ja moottoriurheilun hybridiratkaisuista. Muutos on todella nopeaa ja ensimmäiset uuden aikakauden Renault-mallit ovat Suomessa 2020.

Renault Captur on sekä Euroopan että Ranskan eniten myyty kompakti katumaasturi.
Tämän vuoden alussa meillä myyntiin tulleen Capturin toisen sukupolven vetovoima lisääntyy entisestään lataushybridin liittyessä mallisarjaan. Luokkansa ensimmäisellä lataushybridillä voi ajaa pelkästään sähköllä jopa 50 kilometriä ja kaupungissa vielä paljon pidemmälle.

Luokkansa ykkösen Renault Captur E-TECH Plug-in hybridin ennakkomyynti alkoi 4.9.2020.
Uusi Renault Captur E-TECH Plug-in lataushybridi on saatavilla kattavalla Intens-varustelutasolla. Siihen sisältyvät mm. 17” kevytmetallivanteet, etupysäköintitutka ja peruutuskamera, lämmitettävä ohjauspyörä ja Multi-Sense järjestelmä. Intens varusteiden lisäksi lataushybridissä on suurempi 10,2-tuumainen digitaalinen mittaristo ja 9,3-tuumainen kosketusnäyttö.

OTA YHTEYTTÄ LÄHIMPÄÄN JÄLLEENMYYJÄÄSI JA PYYDÄ TARJOUS

 

ULKOASU


Sporttisesti muotoiltu

Veistokselliset kyljet, atleettinen, raamikas runko ja pyöräkaaret, puskureiden koristelevyt edessä ja takana, kattokaiteet, kookas etusäleikkö ja näyttävät kromikoristeet. Täysin uusi CAPTUR vakuuttaa crossover-tyylisellä ulkonäöllään.

Täys-LED Pure Vision -etuvalot ja C:n muotoiset LED-päiväajovalot ovat tunnistettava osa uuden Capturin tyyliä ja osoitus käytetyn teknologian laadusta. Kompaktien katumaastureiden luokassa Capturin ulkoasu miellyttää silmää sulavilla, mutta crossovereiden tapaan rouheilla linjoilla. Sinulla on mahdollisuus yksilöidä auto kaksiväriseksi kymmenen korin värin ja kontrastina mustan (mustassa autossa myös harmaan) katon värin avulla.

VÄRIT, VERHOILUT JA VANTEET


3D-kuvien sisältö on tarkoitettu vain viitteellisiksi apuvälineiksi korivärin, vanteiden ja istuinverhoilujen vertailuihin. Kuvien sisältö ja varusteet eivät vastaa todellisia varustelutasoja. Tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä. Teknisistä syistä kuvien värimaailma ei vastaa todellisuutta. Renault pidättää kaikki oikeudet muutoksiin.

 

SISÄTILAT


Vallankumoukselliset sisätilat

Auton sisätilat toivottavat sinut tervetulleeksi muun muassa pehmeillä materiaaliratkaisuilla ja laadukkaalla viimeistelyllä. Täysin uusi CAPTUR on vallankumouksellinen auto, joka vie hyvänolon tunteen täysin uudelle asteelle. Ohjaamossa käytetään uusinta teknologiaa. Uutuusmallin huippunykyaikaisessa Smart Cockpit -kojelaudassa on multimediajärjestelmä jopa 9,3-tuumaisella kosketusnäytöllä, muokattava jopa 10,3-tuumainen digitaalimittaristo sekä erityinen kelluva keskikonsoli futuristisella ja ergonomisesti sijoitetulla e-Shifter-vaihteenvalitsimella ja useilla älykkäillä säilytystiloilla.

 

Muunneltavuuden huippua

Toisen sukupolven Captur on kasvanut ja on nyt huomattavasti aiempaa kookkaampi. Kasvaneiden mittojen ansiosta sisätilat ovat reilusti aiempaa suuremmat ja esimerkiksi takaistuimella on enemmän polvitilaa. Erityishuomion ansaitsee liikuteltava takapenkki, jonka ansiosta saat enemmän polvitilaa ja halutessasi erityisen suuren tavaratilan.

Nauti tilavuuden tunteesta ja varustelusta, joka on suunniteltu antamaan sinulle paras mahdollinen mukavuus. Ota kaikki irti luokkansa suurimmasta tavaratilasta (jopa 536 l) ja nerokkaasta toteutuksesta, jonka ansiosta takaistuinta voidaan säätää 16 cm auton pituussuunnassa. Jos kuljetettavana on erityisen pitkiä tai muuten isoja esineitä, voit tehdä niille tilaa taittamalla takaistuimen selkänojan alas. Tällä tavalla saat käyttöösi enimmillään mahtavan 1 275 litran kokoisen tavaratilan.

Esimerkiksi vakiovarusteiset lämmitetyt, sähkötoimiset ja LED-vilkuilla varustetut sivupeilit, ECO-ajotila, sähkötoimiset etu- ja takaikkunat, Bluetooth-yhteys, USB- ja AUX-liitännät ja hätäpuhelujärjestelmä eCall  tuovat lisäarvoa arkeesi. Pysäköintiä helpottaa takapysäköintitutka, etupysäköintitutka, peruutuskamera ja lämmitettävä ohjauspyörä ja älyavainkortti lähestymis- ja kävele pois -teknologialla. Jos nämä olivat esimakua vakiovarusteista, tutustuthan upeisiin lisävarusteisiin, kuten Easy Link 9,3" näytöllä, Bose-äänentoistolla ja haineväantennilla. Mainitsemisen ansaitsee ehdottomasti myös älypuhelimen langaton latausalusta ja ajoa avustavat järjestelmät eli moottoritie- ja ruuhka-avustin, joka sisältää mukautuvan vakionopeudensäätimen ja kaistakeskittimen.

 

EASY LINK ja MULTI SENSE


Ajotila valinnan mukaan – EASY LINK ja MULTI SENSE

Täysin uusi CAPTUR tarjoaa ajokokemuksen, joka mukautuu toiveisiisi hetki hetkeltä. Voit muokata ajokokemustasi MULTI-SENSE-teknologialla, joka antaa mahdollisuuden muokata värillistä  tunnelmavalaistusta, ajotilavalintoja, sekä ilmastoinnin ja lämmityksen toimintatapaa ajotilanteen ja mielialan mukaan. Täysin uusi CAPTUR kutsuu sinut myös nauttimaan laadukkaasta musiikkielämyksestä. Auton BOSE® -audiojärjestelmä sisältää laadukkaat kaiuttimet ja älykkään bassokaiuttimen, joka on sijoitettu tavaratilaan niin, että tilan hyötytilavuus ei vähene.

Uusi Captur E-TECH Plug-in hybrid pyrkii liikkumaan ensisijaisesti sähköllä. Liikkeelle lähtö tapahtuu aina vaivattomasti ja äänettömästi sähköllä. Ohjauspyörän takana onkin samaa sähköauton taikaa kuin Renault ZOE:ssa. Sähkömoottori antaa täyden vääntömomentin heti alussa, joten startit ovat erittäin rivakoita. Sähkömoottoreista on iloa myös nopeassa ajossa, kun ne antavat reippaissa kiihdytyksissä apuaan bensiinimoottorille.

Vaikka auton ohjauselektroniikka käyttää moottoreita ja älykästä automaattista monitilavaihteistoa kaiken aikaa optimaalisesti, ajaja voi vaikuttaa valintoihin EASY LINK -kosketusnäytön välityksellä. Sieltä MULTI SENSE -asetuksista löytyy Pure-ajotila, jolloin auto pyrkii liikkumaan pelkästään sähköllä, mikäli akussa on riittävästi varausta. Tuon ajotilan saa päälle myös kosketusnäytön alla olevasta EV-näppäimestä.

Aivan toista ääripäätä edustaa Sport-ajotila, jossa kaikki kolme moottoria toimivat yhdessä, mikäli ajoakussa on riittävästi virtaa, tehden matkanteosta joutuisaa. Tämä ajotila on erityisen kätevä vaikkapa ohituksissa. Sport-ajotila kytkeytyy automaattisesti päälle aina, kun kaasupoljin painetaan pohjaan.

E-Save valinnan avulla käyttäjä voi valmistautua tulevaan sähköajotarpeeseen. Tässä tilassa auto pitää akun varaustason vähintään 40% tasolla, jotta perille päästessä on mahdollista siirtyä sähköajotilaan. E-Save on tarpeellinen esimerkiksi silloin, kun ollaan menossa kaupunkiin tai alueelle, jossa on ajorajoituksia polttomoottorisille autoille.

Uuden Captur E-TECH Plug-in hybridin ulkonäössä ei ole juurikaan eroa polttomoottorisiin sisarmalleihin. Merkittävin ero on oikeassa kyljessä olevan latauspistokkeen luukun myötä vasemmalle siirretyssä polttoaineluukussa. Lisäksi takaluukun sekä B-pilarien E-TECH Plug-in hybrid -merkit kertovat ympäristöystävällisestä valinnasta.

Ohjaamossa Captur E-TECH Plug-in hybridissä on suurempi 10,2-tuumainen digitaalinen mittaristo ja 9,3-tuumainen kosketusnäyttö. Jälkimmäisestä voi katsella tietoja akun tilasta, latausajasta, energian palautumisesta ja energiavirroista. Viime mainittu on ehkä mielenkiintoisin, sillä se näyttää reaaliaikaisesti moottorien toimintaa ja paljastaa myös, kun vauhtia hidastettaessa tai jarrutettaessa energiaa ladataan ajoakkuun.

 

MOOTTORIT JA VAIHTEISTOT


Renault Captur E-TECH Plug-in hybrid, mukavin vaihtoehto

Uusi Captur E-TECH Plug-in hybrid on mallisarjansa mukavin kahdestakin syystä. Ensinnäkin sillä liikutaan paljon pelkästään sähköllä, mikä alentaa melutasoa, kun polttomoottori ei ole käynnissä. Lisäksi optimaalisella moottoreiden käytöllä polttomoottorin käyntinopeus on alhaisempi kuin pelkällä polttomoottorilla varustetuissa autoissa.

Toinen mukavuutta parantava asia on Capturin takajousitus. Ajoakku painaa 105 kiloa ja koko lataushybridin vaatima tekniikka nostaa auton omamassaa noin kahdellasadalla kilolla. Sen takia Captur E-TECH Plug-in hybridissä on taka-akselissa mukavaksi säädetty erillisjousitus, joka varmistaa hyvät ajo-ominaisuudet.

Kuljettajan tehtävää helpottaa omalta osaltaan mahdollisuus ajaa niin sanotusti yhdellä polkimella. Kun vaihteenvalitsimesta eli e-shifteristä valitsee uuden B-asennon (brake eli jarru), moottorijarrutus tehostuu huomattavasti. Vaihteenvalitsimessa on eteenpäin vievän D-asennon lisäksi B-asento, jossa liike-energia otetaan D-asentoa tehokkaammin talteen voimakkaammalla regeneroinnilla eli ns. itselataamisella. Sitä käytettäessä jarrupolkimeen ei tarvitse juurikaan koskea, mikä tekee ajamisesta helpompaa, akkua ladataan tehokkaammin ja jarruja säästetään. Suurimmassa osassa liikennetilanteita voi ajaa pelkästään kaasupoljinta käyttäen. Pelkästään suurissa nopeuden pudotuksissa ja pysähdyttäessä on käytettävä jarrupoljinta.

Luokkansa ykkönen nyt myös lataushybridinä

Renault Captur E-TECH Plug-in hybrid on ensimmäinen lataushybridi kompaktien katumaasturien luokassa. Renault Capturin siirtyessä kesällä 2019 toiseen sukupolveen, siinä otettiin käyttöön uusi CMF-B -perusrakenne, jolloin auton kokoluokka kasvoi ja ajo-ominaisuudet nousivat uudelle tasolle. Sitä suunniteltaessa otettiin huomioon voimalinjojen sähköistyminen ja jo Capturin ensimmäisessä esittelytilaisuudessa kerrottiin, että mallisarja kasvaa lataushybridillä.

E-TECH -järjestelmän tarvitsemat komponentit on saatu sijoitettua todella taitavasti auton rakenteisiin. Lataushybridin ajoakku on takapenkin alla niin, ettei matkustajien tiloista ole tarvinnut tinkiä. Luokkansa suurin tavaratila on tilava ja monikäyttöinen myös hybridiversiossa. Takapenkissä on edelleen todella runsas 16 sentin säätövara ja tavaratilan voi sen ansiosta kasvattaa jopa 557 litran kokoiseksi. Tavaratilan lattian alla sijaitseva lisäpaikka on Captur E-TECH Plug-in hybridissä tarkoitettu latauskaapelien säilyttämiseen, etteivät ne ajelehdi tavaratilassa.

 

LATAUS


Sähköllä pitkälle ja aina hybridinä – E-TECH teknologia

Kaikissa kolmessa uudessa Renault E-TECH -mallissa on sama perustekniikka eli niissä on täysin uusi 1,6-litrainen bensiinimoottori, kaksi sähkömoottoria ja älykäs automaattinen monitilavaihteisto. Voimalinjassa ja jarrutusenergian talteenotossa käytetään hyväksi Renaultin formula 1 -autoista kerättyjä oppeja. Suurimpana erona Clio-hybridin ja Captur- sekä Megane -lataushybridin välillä on se, että Capturissa molemmat sähkömoottorit ovat tehokkaampia.

Moottorien yhteisteho on 117 kilowattia (159 hv), mikä liikuttaa Capturia varsin ripeästi. Kiihdytys nollasta sataan vie aikaa 10,1 sekuntia ja ohituskiihtyvyys on mainio, sillä nopeuden nostaminen vaikkapa ohitusta varten 80 – 120 km/h onnistuu seitsemässä ja puolessa sekunnissa. WLTP testisyklin mukainen painotettu/yhdistetty kulutus on ainoastaan 1,5 litraa sadalla ja vastaava hiilidioksidipäästö 33 g/km.

Captur E-TECH Plug-in hybridissä on litiumioniajoakku, jonka energiasisältö on 9,8 kWh (400 V). Sen virta riittää WLTP-normin mukaan 50 kilometrin ajoon ja kaupungissa 63 kilometriin. Akun saa ladattua sähköauton latauslaitteella täyteen kolmessa tai kotipistorasiasta kuudessa tunnissa. Virran loputtua Captur E-TECH Plug-in hybrid on edelleen hyvin taloudellinen, sillä se toimii aina hybridinä.

 

 

AJOAVUSTIMET JA TURVALLISUUS


Teknologian terävintä kärkeä

Turvallisen ajokokemuksen varmistamiseksi täysin uusi CAPTUR on varustettu parhaalla mahdollisella teknologialla, joka viitoittaa tietä autonomiseen ajamiseen.

Muun varustelun lisäksi turvallisuuskin on korkeammalla tasolla. Täysin uusi Renault Captur sai täydet viisi tähteä arvostetussa Euro NCAPin turvallisuustestissä. Testin tuloksissa mainittiin esimerkiksi, että kolaritilanteissa suojaus on hyvää kehon kaikkia kriittisiä alueita kohtaan. Turvatyynyjen lisäksi autossa on ikkunaturvaverhot. Capturista löytyy myös muistitusjärjestelmä sekä etu että takapenkkien turvavöiden käytöstä. Turvallisuudentunnetta lisää hätäpuhelujärjestelmä eCall. Korkeatasoisen passiivisen turvallisuuden lisäksi Capturissa on iso määrä aktiiviseen turvallisuuteen vaikuttavia ajamisen apujärjestelmiä kuten automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, kaistavahti sekä kaista-avustin, vakiona nämäkin kaikissa versioissa

Ominaisuuksia:

Mukautuva Stop & Go -vakionopeudensäädin (ACC). Täysin uusi CAPTUR säilyttää turvallisen välimatkan edellä kulkevaan ajoneuvoon. Liikenneruuhkassa auto pysähtyy tarvittaessa ja lähtee liikkeelle jälleen, kun liikenne edessä alkaa edetä.*
Kaikkiin suuntiin näkevä 360 asteen kamera ja Easy Park Assist -pysäköintiavustin. Panoraamanäkymänsä avulla 360-kamerajärjestelmä auttaa sinua pysäköimään tiukkoihinkin paikkoihin, ja halutessasi pysäköintiavustin hoitaa ohjausliikkeet puolestasi.*
Renault Pure Vision LED -valojärjestelmä kaukovaloautomatiikalla. Täysin uusi CAPTUR on varustettu tehokkaalla Pure Vision LED -järjestelmällä, joka on toteutettu kokonaan LED-teknologialla. Järjestelmä vaihtaa automaattisesti kaukovaloilta lähivaloille, kun auto saapuu taajamaan tai lähestyy toista ajoneuvoa.*
Maantie- ja liikenneruuhka-avustin. Tämä älykäs varuste säätelee auton nopeutta ja säilyttää turvallisen välimatkan edellä ajaviin ajoneuvoihin. Nopeusalueella 0-160 km/h toimiva järjestelmä pyrkii pitämään lisäksi auton oman ajokaistansa keskellä. Avustimen ansiosta auto voi liikennetilanteen vaatiessa pysähtyä kokonaan ja jatkaa kolmen sekunnin kuluessa matkaa ilman, että kuljettajan täytyy lainkaan puuttua asiaan.*
Katvealuevaroitin. Järjestelmä varoittaa kuljettajaa sivupeileihin sijoitetuilla merkkivaloilla, kun toinen ajoneuvo on takaviistossa vaikeasti havaittavissa.*
Kaistavaroitin ja kaista-avustin. Täysin uusi CAPTUR varoittaa sinua ja korjaa ajolinjaa, jos auto suuntaa pois ajokaistaltaan ilman että vilkkua käytetään.*
Automaattinen hätäjarrutus. Täysin uusi CAPTUR suojelee sinua ja muita tiellä liikkujia. Auto varoittaa, jos edellä ajoneuvo jarruttaa äkillisesti tai jalankulkija lähtee ylittämään tietä. Järjestelmä pystyy myös tekemään automaattisen hätäjarrutuksen.*
Nopeusvaroitin liikennemerkkien tunnistuksella. Autoon sijoitetun kameran avulla täysin uusi CAPTUR välittää sinulle tiedon nopeusrajoituksesta ja auttaa sinua ajamaan rajoitusten mukaan.*

*Auton varusteet ovat ajamisen apujärjestelmiä. Kuljettaja on aina täysin vastuussa ajoneuvon ajamisesta.

LASKE TÄSTÄ RAHOITUSLASKURILLA KUUKAUSIERÄSI ›