Uusi Renault SCENIC ja GRAND SCENIC

Renault-SCENIC_GRAND_SCENIC-header

 

Uusi SCENIC: Renault uudistaa keskiluokan tila-auton

Renault_Scenic_4_2

Haluatko lisätietoa? Siirry tästä sivun loppuun ja jätä yhteystietosi. ›

 

 

Vuonna 1996 nähtiin Renaultin kehittämä ensimmäisen sukupolven Scénic ja samalla Renault tuli luoneeksi kokonaan uuden autosegmentin, keskikokoluokan tila-autot. Nyt 20 vuotta myöhemmin Renault määrittelee tila-autokonseptin uudelleen.

Uusi SCENIC on nykyaikainen, vakuuttava tila-auto, jota ei osteta pelkästään ajamisen ilon, vaan myös sen koko perheelle tarjoaman matkustusmukavuuden vuoksi.

Uuden Renault SCENICin suunnittelu ja ulkomuoto poikkeavat perinteisestä tila-autosta uuden mallin mittasuhteiden ansiosta; 20-tuumaiset renkaat koko mallistossa sekä katseita kiinnittävä kaksivärimaalaus ovat ainutlaatuisia tässä segmentissä.

Uudessa SCENICissä perheiden tarpeet on otettu huomioon. Aikaisempien mallien menestystä siivittänyt muunneltavuus on viety nyt vielä pidemmälle tehden päivittäisestä auton käytöstä entistä helpompaa. Hyvänä esimerkkinä takaistuinten One Touch Folding -järjestelmä, jossa takaistuimet on käännettävissä alas yhdellä kytkimellä.

Muiden ajamisen apujärjestelmien lisäksi uudessa SCENICissä on, ainoana luokassaan, aktiivinen hätäjarrutusjärjestelmä AEBS (Active Emergency Braking System) sekä jalankulkijavaroitin (Pedestrian Detection) vakiovarusteena.

Uudessa SCENICssä on lisäksi järjestelmiä, jotka yleensä yhdistetään ylemmän luokan autoihin, kuten MULTI-SENSE -teknologia, R-LINK 2 täydennettynä 8,7-tuumaisella kosketusnäytöllä ja värillinen Head-Up -heijastusnäyttö. Neljännen polven malli tulee saataville myös sähköistetyllä Hybrid Assist -dieselvoimansiirrolla varustettuna.

Renault_Scenic_4_1

Yllätyksellisellä muotoilulla lisää viehätystä

Hämmästyttävät mittasuhteet ja suuret renkaat

“Halusimme uuden SCENICin murtautuvan uudelle maaperälle. Se on raikkaampi ja uudenaikaisempi tila-auto, kuitenkin säilyttäen aikaisempien 20 vuoden ja kolmen kehitysversion menestyksen peruskiven eli ainutlaatuisen muunneltavuuden. Sen mittasuhteet ja isokehäiset vanteet ovat saaneet linjat R-Space konseptiautosta.”

Laurens van den Acker – Senior Vice President, Corporate Design

Uusi SCENIC tuo raikkaan tuulahduksen tila-autoihin ja paljon sen linjoista pohjautuu Geneven autonäyttelyssä 2011 esiteltyyn R-Space -konseptiautoon. Tärkeimpiin piirteisiin kuuluvat uudet mittasuhteet, äärettömän huolellinen laatu sekä pikkutarkka huomion kiinnittäminen yksityiskohtiin niin auton sisä- kuin ulkopuolella.

Uuden SCENICin muotoilu merkitsee tärkeää muutosta jo pelkästään sen täysin uusien mittasuhteiden johdosta. SCENICin renkaat ovat koko mallistossa suuret, 20-tuumaiset, ja sen kauniisti tasapainossa olevat linjat miellyttävät silmää: matalampi kattolinja, pidempi akseliväli ja lyhyempi takaylitys verrattuna sen edeltäjiin. Sen sulava siluetti, leveät olka- ja vyötärölinjat, jotka kohoavat kohti takaosaa luoden autoon uudenlaista dynaamisuuden tunnetta. Suurempien etu- ja takaraideleveyksien ansiosta renkaat ovat lähellä nurkkia, mikä takaa autolle erityisen vakauden.

Mitat (ero Scénic 3-malliin)

  • Korkeus 1 653 mm (+ 13 mm)
  • Maavara 170 mm (+ 40 mm)
  • Pituus 4 406 mm (+ 40 mm)
  • Leveys 1 865 mm (+ 20 mm)
  • Akseliväli 2 734 mm (+ 32 mm)
  • Raideleveys edessä 1 594 mm (+ 49 mm)
  • Raideleveys takana 1 583 mm (+ 36 mm)
  • Takaylitys 741 mm (- 16 mm)

Kuten R-Space -konseptiautossa, uuden SCENICin jyrkästi kallistuva tuulilasi ja lyhyt konepelti korostavat sen tyylikästä silhuettia. Samalla Espacesta tuotu yksityiskohta kolmesta osasta koostuva tuulilasi yhdistää panoraamanäkymän ja parantuneen sivunäkyvyyden.

Uuden SCENICin vaikuttavassa etuosassa on hienostunut valosigneeraus. Malliversiosta riippuen C-muotoiset etuvalot käyttävät LED PURE VISION -teknologiaa, kun taas Edge Light -teknologia tarjoaa takavaloille 3D-efektin.

Ainutlaatuiset 20-tuuman renkaat kaikissa versiossa

Luultavasti kaikkein mullistavin piirre uuden SCENICIn muotoilussa on 20-tuumaiset renkaat vakiona kaikissa versiossa. Nämä kapeammat renkaat (195 mm) ovat sekä teknologinen että muotoilukeksintö.

Renkaan sivuseinämän korkeus 107 mm on sama kuin aikaisemman Scenicin 17” vanteissa ja ajomukavuus on luokkansa parhaimmistoa. Tämä rohkea muotoiluvalinta toimi projektin ohjaavana tekijänä alusta alkaen. Näillä suurilla renkailla on merkittävä vaikutus auton tasapainoisiin mittasuhteisiin ja vanteita pystyy myös tuunaamaan lisäosilla, joilla pystyy muuttamaan vanteiden ulkonäköä ja aerodynamiikkaa. Näiden vanteiden ja lisäosien ansiosta voidaan säästää painoa ja virtaviivaistaa auton ilmanvastusta ja siten polttoaineenkulutus vähenee.

Pyörien koko (195/55 R20) sekä erityisesti kehitetyt renkaat, joilla saavutetaan matalampi energiankulutus ja parantunut aerodynaaminen tehokkuus, takaavat luokkansa parhaat vierintäominaisuudet.

Uuden SCENICin ilmanvastus on 0,775 CxA ja siinä on 0,065 parannusta Scénic 3:n vastaavaan lukuun (0,840).

Matkustamon kaksi ilmettä

Uuden SCENICin ohjaamossa on yhtenäinen ilme, jossa kojelaudan linjat risteävät ovipaneelien kanssa ja käytettyjen materiaalien harmonia korostaa tilantuntua. Selkeän kojelaudan asettelu on kuljettajakeskeisempi kuin Scénic 3:ssa. Kaarevan lipan suojaama mittaristo sekä Renaultin värillinen Head-Up -heijastusnäyttö on asennettu suoraan kuljettajan näkölinjaan, tehden ajamisesta vaivatonta. Halutessaan SCENICiin voi saada suuren lasisen panoraamakattoikkunan, joka tarjoaa matkustajille mahdollisuuden nauttia entistä valoisammasta matkustamosta.

Etuistuinten välissä oleva liukuva säilytyslokero sallii kuljettajan muuttaa ohjaamoa toivomustensa mukaan:

  • Kun liukuva säilytyslokero on etuasennossa, se yhdistyy sulavasti keskikonsoliin, luoden hyvin henkilöautomaisen tunnelman kuljettajalle, joka kuitenkin hyötyy tila-automaisesta korkeasta ajoasennosta.
  • Säilytyslokeron ollessa taaimmaisessa asennossa, uusi SCENIC tarjoaa enemmän avointa tilaa, jota voidaan jakaa kuljettajan ja muiden matkustajien kanssa.

Kaksivärimaalaus ainoana tässä segmentissä

Uuden SCENICin saa myös kaksivärisenä, mikä on ainutlaatuista tässä keskikokoluokan tila-autojen segmentissä. Tyylikäs värimallisto tekee autosta selvästi erottuvan, nykyaikaisen ja korostaa sen dynaamisia ominaisuuksia. Kaksivärivaihtoehto on saatavana toisesta varustelutasosta ylöspäin, ja se on vakiona huippumalleissa (markkina-alueen mukaan).

Saatavana on kaksi kattoväriä:

Étoilé musta -katto yhdistettävissä seuraaviin koriväreihin: Miel keltainen, Glacier valkoinen, Heimiäisvalkoinen, Platine hopea, Cassiopée harmaa, Dune beige, Céleste sininen, Cosmos sininen ja Carmine punainen.

Cassiopée harmaa -katto yhdistettävissä Étoilé musta -koriväriin.

Sivupeilien kuoret ja tuulilasin pystypilari ovat samanväriset katon värin kanssa.

Matkustusmukavuus yhä uuden SCENICin keskiössä

 

 

Auto, jossa yhdistyvät mukavuus ja elinvoimainen tila

Viimeisten 20 vuoden ajan SCENIC on tarjonnut suuret tilat perheille säilyttäen olennaiset mukavuusominaisuudet.

Uudessa SCENICissä on tilava ja mukava ohjaamo, lisäksi auto on nerokkaan muunneltava.

  • Etuistuimien rakenne on sama kuin uuden Espacen istuimissa sisältäen myös dual-density pehmustemateriaalia. Huippumallien hierovia istuimia voidaan myös säätää sähköisesti kahdeksaan eri asentoon. Saatavilla on myös sähkökäyttöinen ristiseläntuki.
  • Takaistuimet on mahdollista taittaa alas yhdellä R-Link 2:n valikon näpäytyksellä tai matkatavaratilassa olevan kytkimen avulla. Tämä One Touch Folding -toiminto on saatavilla tietyissä varustetasoissa ja sen avulla tavaratilan saa tasaiseksi ja lastaaminen on helppoa.
  • Etumatkustajan selkänoja voidaan taittaa alas ja selkänojasta saadaan silloin pieni pöytä.
  • Takaistuinta voidaan liikuttaa kahdessa eri osassa 60/40-suhteella eteen ja taakse.
  • Liukuva säilytyslokero – SCENICin tärkeä ominaisuus – on kehitetty palvelemaan sekä etupenkillä että takapenkillä matkustavien vaatimuksia, ja samalla tarjoamaan tavaratilaa aina 13 litraan saakka. Säilytyslokeron etuosassa on säilytystila, jonka suojana on liukukansi sekä integroitu käsinoja, jonka alta löytyy lataus- ja liitäntäpisteet. Takamatkustajille on kaksi USB-porttia, audiopistorasia, 12V virran ulosotto sekä oma säilytystila.

Luokkansa parhaat tavaratilat ja fiksu varustelu

Uuden SCENICin tavaratilan tilavuus on 496 dm3 VDA (572 litraa) ja on 26 dm3 VDA suurempi kuin Scénic 3:ssa. Tällä tilavuudella uuden SCENICin tavaratila kuuluu keskikokoluokan tila-autojen kolmen parhaan joukkoon.

Uusi SCENIC erottuu kilpailijoistaan ja tarjoaa luokkansa parhaat lisäsäilytystilat matkustamossa, kokonaiset 63 litraa:

  • Easy life -lokero on matkustajan etuistuinta vastapäätä ja kooltaan 11,5 litraa. Se avautuu vetolaatikkomaisesti vetämällä, jolloin koko sisältö on helposti näkyvillä. Helppokäyttöisyyden lisäksi lokerossa on kolme litraa enemmän tilaa kuin perinteisessä hansikaslokerossa. Se on valaistu ja jäähdytetty, avautuu sähköisen tunnistimen avulla ja menee lukkoon automaattisesti, kun auto lukitaan.
  • Easy Life -lokeron ja keskikonsolin lisäksi uusi SCENIC tarjoaa lukuisia muita nerokkaita säilytysratkaisuja, joiden kokonaiskapasiteetti on 38,5 litraa. Tähän on päästy säilyttämällä neljä lattian alla olevaa salalokeroa, joita erityisesti perheet ovat arvostaneet.

Uuden SCENICin takaosa on varustettu nerokkailla Easy Life -taittopöydillä, jotka ovat ihanteellisia erityisesti perheiden pitkillä ajomatkoilla. Pöydän ollessa avattuna käytettävissä on pieni säilytystila, johon voi laittaa pientä tavaraa kuten kännykän tai kyniä, mutta yhtälailla siihen voi kiinnittää erikokoisia elektronisia tabletteja. Kahden keskikonsolin takaosassa olevan USB-portin ansiosta sähköisiä laitteita voi käyttää ilman että virta loppuu kesken.

Takamatkustajien viihtyvyydeksi myös takaovien aurinkosuojat on vakio- tai lisävarusteena, mallin mukaan.

Vakuuttava ajokokemus edistyksellisellä teknologialla

Aktiivinen hätäjarrutusjärjestelmä (AEBS) yhdessä jalankulkijavaroittimen kanssa vakiona – ainutlaatuista omassa segmentissään

Uusi SCENIC on ainoa tämän segmentin auto, jossa on vakiona aktiivinen hätäjarrutusjärjestelmä (AEBS) yhdessä jalankulkijavaroittimen kanssa. Tämä ajoavustin tarjoaa aktiivisen hätäjarrutuksen, kun jalankulkija havaitaan auton tiellä. Tämä toimii 7 – 60 km:n tuntinopeudessa. AEBS yhdessä jalankulkijavaroittimen kanssa hallitsee seuraavia toimintoja:

  • Analysoi ympäristöä auton ympärillä etsimällä sekä paikallaan olevia että liikkuvia jalankulkijoita ja arvioimalla heidän aikomaansa reittiä.
  • Varoittaa sekä visuaalisesti että äänimerkein kuljettajaa mahdollisesta riskistä törmätä jalankulkijaan.
  • Jarruttaa automaattisesti ja pysäyttää auton täysin, jos jalankulkijan kanssa on syntymässä ilmeinen törmäysriski, ja jos kuljettajalle annetut varoitukset eivät ole olleet riittävät.

Järjestelmä hyödyntää tuulilasin sisäpuolelle taustapeilin taakse sijoitetun kameran ja eteenpäin suunnatun tutkan tarjoamaa dataa tunnistaakseen mahdolliset vaaratilanteet.

Hätäjarrutusjärjestelmän (AEBS) sekä jalankulkijavaroittimen lisäksi uusi SCENIC tarjoaa muita uusia innovaatioita Renault-malleihin:

  • Kaista-avustin (LKA): tämä toimii 70 – 160 km:n tuntinopeuksissa ja kontrolloi ohjausta, jos auto alkaa liukua kaistaltaan ja auttaa siten tarvittaessa pysymään oikealla kaistalla.
  • Kuljettajan vireystilanvalvontajärjestelmä

Uusi SCENIC tarjoaa samalla tavalla kaikki markkinoilla olevat tärkeimmät ajamisen apujärjestelmät (ADAS), jotka löytyvät uudesta ESPACEsta, TALISMANista ja uudesta MEGANEsta. Ajamisen apujärjestelmiä hallinnoidaan R-Link -järjestelmän avulla:

  • Turvaa: mukautuva vakionopeussäädin (ACC), toimii 50 – 160 km:n tuntinopeuksissa) sekä aktiivinen hätäjarrutusjärjestelmä (AEBS). Uudessa SCENICissä se toimii myös pienissä nopeuksissa (7 – 160 km/h).
  • Varoittaa: kaistavahti (LKW), joka antaa uudessa SCENICissä varoituksen käteen tuntuvalla ohjauspyörän värinähälytyksellä, turvavälihälytys, nopeuden ylittämisestä hälyttävä liikennemerkkien valvontajärjestelmä, katvealuevaroitin.
  • Avustaa: peruutuskamera, automaattinen lyhyiden ja pitkien valojen vaihto, pysäköintitutkat edessä, takana ja sivuilla sekä aktiivinen Easy Park -pysäköintiavustin.

Hybrid-avustin tulee saataville uuteen SCENICiin

Ennen vuoden 2016 loppua uuteen SCENICiin on mahdollista saada Hybrid-avustin sähköisenä vaihtoehtona Energy dCi 110 dieselmoottoriin, jossa on kuusinopeuksinen manuaalivaihteisto. Tämä järjestelmä lupaa yhdistää matalan polttoaineen kulutuksen ja korkeatasoisen ajamisen mukavuuden tarjoamalla sähkömoottorin tuoman lisäedun erityisesti matalilla kierrosnopeuksilla.

Tämän keksinnön, joka hyödyntää vauhdin hiljentämisen ja jarrutuksien hukkaenergian, ansiosta Renault tähtää uuden SCENICin johtoasemaan matalan polttoaineen kulutuksen suhteen.

Hybrid-avustintoiminto 48V sähköjärjestelmällä ja akulla mahdollistaa sähkömoottorin tuen polttomoottorille, joka pysyy jatkuvassa käytössä.

Kuusi dieselmoottori- ja kaksi bensiinimoottorivaihtoehtoa:

  • Energy dCi 95 kuusinopeuksisella käsivaihteistolla
  • Energy dCi 110 kuusinopeuksisella käsivaihteistolla
  • Energy dCi 110 Hybrid assist kuusinopeuksisella käsivaihteistolla
  • Energy dCi 110 EDC (Efficient Dual Clutch) kuusinopeuksisella automaattivaihteistolla
  • Energy dCi 130 kuusinopeuksisella käsivaihteistolla
  • Energy dCi 160 EDC (Efficient Dual Clutch) kuusinopeuksisella automaattivaihteistolla
  • Energy Tce 115 kuusinopeuksisella käsivaihteistolla
  • Energy Tce 130 kuusinopeuksisella käsivaihteistolla

Teknologiaa seuraavasta segmentistä ylöspäin

Uusi SCENIC, kuten myös uusi MEGANE, hyötyy CMF C/D (Common Module Family) -moduulirakenteesta, joka mahdollistaa toimintoja, joita on yleensä saatavilla isomman kokoluokan autoihin.

R-LINK 2 -multimediajärjestelmä 8,7” kosketusnäytöllä

Korkeamman varustetason versioissa on R-Link 2 -multimediajärjestelmän isolla pystysuuntaisella 8,7” (22 cm) kosketusnäytöllä, jollainen on saatavilla myös uudessa Méganessa, Espacessa sekä Talismanissa. Ainutlaatuista tässä on se, että tämä kapasitiivinen näyttö tuo käyttäjälleen helppokäyttöisempää teknologiaa tablettitietokoneista ja älypuhelimista tutuilla toiminnoilla ja käytettävyydellä.

R-LINK 2 sisältää puheohjauksen* turvallisemman ja yksinkertaisemman toimintojen käyttämiseksi: kuten navigointi-, puhelin- ja radiosovellukset.

R-Link 2 -ominaisuuksia:

  • Selkeä, intuitiivinen grafiikka, samanlainen kuin tablettien ja älypuhelimien käyttämä; klikkaa ja raahaa ikoneita, sivunvieritys, kahden sormen zoom jne.
  • Helppo yksilöidä; kolme yksilöllisesti muokattavaa kotisivua, joihin kuljettaja voi mieltymyksensä mukaisesti järjestää yleisimmin käytettävät toiminnot. Käytettävissä jopa kuusi eri profiilia, joihin voi tallentaa mm. haluamansa ajoasetukset ja matkustamon värityksen.
  • Hallintakeskus, jonka avulla eri toimintoja ohjataan, esim. ajamisen apujärjestelmät.
  • Tietoliikenneyhteydet: Autossa on sisäänrakennettuna tietoliikenneyhteydet, jotka sisältävät mm. 12 kuukauden TomTom -liikennetietopalvelun sekä pääsyn R-Link Storeen, josta asiakas voi halutessaan hankkia järjestelmään lisää sovelluksia.*

* R-LINK 2 -järjestelmä ja navigointi ovat suomenkieliset. Puheohjauksessa ei ole tällä hetkellä suomenkielen tukea. R-Link Storesta ladattavat sovellukset, niiden sisältö, toiminnot ja kielivalinnat ovat markkina-aluekohtaisia.

Yksilöity ajokokemus MULTI-SENSE -teknologian ansiosta

MULTI-SENSE -teknologia mahdollistaa käyttäjän muuttaa ajoasetuksia henkilökohtaisen mieltymyksensä mukaisesti. Tämän teknologian avulla voi napin painalluksella muuttaa auton luonteen vaikuttaen mm. kaasupolkimen toimintaan, moottorin reaktioihin, EDC-automaattivaihteiston vaihtamisnopeuteen, muuttaa ohjauksen tehostusta, kontrolloida kuljettajan istuimen hierontatoimintoa sekä ohjaamon valaistusta.

MULTI-SENSE -pikakytkin sijaitsee keskikonsolissa ja sen avulla pääsee valitsemaan nopeasti ja helposti eri toimintotilan. Järjestelmä tarjoaa viisi erilaista ajoasetusta: Sport, Normal, Comfort, Eco ja laajemmin muokattavissa oleva Perso.

Sisävalaistukseen on saatavana viisi erilaista tunnelmaa: punainen, vihreä, sininen, violetti ja ruskea. Valotunnelma ulottuu keskikonsoliin ja korkeammissa varustelutasoissa myös etu- ja takaoviin. Valittu väri toistuu myös TFT-mittaristonäyttössä ja isolla pystysuuntaisella multimedianäytöllä.

Värillinen Head-Up -heijastusnäyttö

Kojelaudasta ylös nouseva värillinen Head-Up -heijastusnäyttö parantaa ajomukavuutta ja turvallisuutta näyttämällä kuljettajan apujärjestelmien tiedot helposti ja selkeästi. Kuljettaja pystyy vastaanottamaan tärkeää informaatiota – nopeus, navigointiohjeet ja ajamisen apujärjestelmien tietoa – siirtämättä katsettaan tiestä.

BOSE® Surround Sound

BOSE® Surround Sound -äänentoistojärjestelmä on Bosen ja Renaultin yhdessä SCENICiä varten räätälöimä ja siihen kuuluu edessä sijaitseva keskuskaiutin ja kymmenen korkeatasoista kaiutinta, jotka on sijoitettu tarkoin harkituille paikoille matkustamon eri puolille. Oman vahvan panoksensa äänimaailmaan antaa tavaratilaan sijoitettu bassokaiutin.

Uusi Renault GRAND SCENIC – virtaviivaisen elegantti auto

Renault-GRAND_SCENIC-header

Toukokuussa esiteltiin uusi Renault GRAND SCENIC, jonka silmiinpistävät mittasuhteet sekä ainutlaatuiset kaikissa versiossa olevat 20” vanteet luovat ennen näkemättömän linjakkaan tila-auton.

Uusi GRAND SCENIC, perheautojen suunnannäyttäjä, tulee saataville joko viisi- tai seitsemänpaikkaisena sisältäen

  • veistokselliset muodot ja sivulinjat, erottuvan taaksepäin vahvistuvan vyötärölinjan, lukuisat kromiviimeistelyt
  • ensimmäisenä segmentissään 20” vanteet vakiona, kaksivärimaalaus sekä harmoniset verhoiluvaihtoehdot vahvistavat mallin nykyaikaista persoonallisuutta

Matkustamon muunneltavuus ja matkustusmukavuus, jotka ovat olleet perinteisesti kaksi Scenicin vahvuuden kulmakiveä, on kehitetty entistäkin paremmin vastaamaan perheiden tarpeita. Takaistuimet voidaan taittaa alas automaattisesti yhden kosketuksen toiminnolla, jolloin saadaan helposti täysin tasainen lattia tavaroiden kuljetusta varten.

GRAND SCENIC on kasvanut kaikilta mitoiltaan edeltäjäänsä verrattuna. Se on 4,634 m pitkä (+75 mm) eli 24 cm pidempi kuin uusi SCENIC ja siten tarjoaa enemmän tavaratilaa sekä kuormauskapasiteettia kuin sisarmallinsa: 718dm3 VDA (5-paikkainen) (+40 dm3) eli 222dm3 VDA enemmän kuin uusi SCENIC. Maavara on 160 mm (+30 mm edeltäjään).

Uudessa GRAND SCENICissä on myös lukuisa määrä kuljettajan apujärjestelmiä kuten aktiivisen hätäjarrutusjärjestelmän sisältäen jalankulkijavaroittimen vakiovarusteena ensimmäisenä tässä segmentissä. Lista jatkuu teknologialla isommasta kokoluokasta kuten MULTI-SENSE ajotilojen hallintajärjestelmä, 8,7” kosketusnäytöllinen R_LINK2 multimediajärjestelmä sekä värillinen head-up heijastusnäyttö. Neljännen polven malli tulee saataville myös sähköistetyllä Hybrid Assist -dieselvoimansiirrolla varustettuna.

Uusi SCENIC sekä uusi GRAND SCENIC tulee myyntiin Euroopassa 2016 loppuvuodesta. Suomen markkinoille uutuudet saapuvat vuoden 2017 alkupuolella.

Renault-GRAND_SCENIC-ohjaamo-header

Renault-GRAND_SCENIC-tavaratila-header

 

KIINNOSTUITKO? JÄTÄ YHTEYSTIETOSI NIIN PIDÄMME SINUT AJANTASALLA!

Nimi*
Paikkakunta*
Sähköposti*
Puhelinnumero*
Nykyinen auto
Vuosimalli