Renault Mégane GT  – Performance by Renault Sport

renault_meganest_header-takuulla

Renault Sport on hionut uudesta Meganesta GT 4Control-version käyttäen hyväkseen kokemuksiaan kilparadoilta ja F1- maailmasta kehittäen Megane GT:stä yhdistelmän mukavuutta ja urheilullisuutta. Tehokas 205 hevosvoimainen moottori ja urheiluautoista tutut läppävaihteet tarjoavat suorituskykyä ja ajamisen helppoutta.

4CONTROL-nelipyöräohjaus

Renault_Megane_GT_header_4Control

Nelipyöräohjaus ja Renault Sportin virittämä alusta, yhdistettynä suorituskykyiseen turbomoottoriin, tarjoaa loistavan ajotuntuman. Tästä on hyötyä niin vauhdikkaassa etenemisessä kuin kaupungissa pysäköitäessäkin. Nelipyöräohjaus toimii matalissa nopeuksissa siten, että takapyörät kääntyvät eri suuntaan kuin etupyörät ensiluokkaisen ketteryyden saavuttamiseksi. Isommissa nopeuksissa takapyörät kääntyvät samaan suuntaan etupyörien kanssa vakauttaen ajoa.

ULKOASU

Renault_Megane_GT_header_ulkoasu2

Megane GT:n on vahvalla urheilullisella ulkonäöllä ja 205 hv mottorilla, vailla vertaa.

Edessä täys-LED-valot, GT-etumaski hunajakennoritilällä ja GT-logolla, GT-etupuskuri lisäilmanottoaukoilla, GT-takapuskuri integroidulla pakoputken ulostulolla ja 18GTMagny-Coursvanteilla.

VÄRIT, VERHOILUT JA VANTEET

3D-kuvien sisältö on tarkoitettu vain viitteellisiksi apuvälineiksi korivärin, vanteiden ja istuinverhoilujen vertailuihin. Kuvien sisältö ja varusteet eivät vastaa todellisia varustelutasoja. Tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä. Teknisistä syistä kuvien värimaailma ei vastaa todellisuutta. Renault pidättää kaikki oikeudet muutoksiin.

SISÄTILAT

Renault_Megane_GT_header_sisatilat

Lentokoneohjaamon tyylisessä sisustuksessa kuljettaja on keskipisteenä

Uudessa Mégane GTssä on kiinnitetty erityistä huomiota loppusilaukseen ja laadukkaisiin materiaaleihin matkustusmukavuuden lisäämiseksi entisestään.

Sarja high-tech -yksityiskohtia on ryhmitetty kuljettajan ympärille L-muotoisessa ohjaamossa. Uudessa Méganessa on värillinen head-up -heijastusnäyttö, joka on perinteisesti tarjolla vasta luokkaa ylempänä olevissa autoissa. Kojelaudassa on lisäksi 7-tuuman värillinen TFT (Thin Film Transistor) -mittarinäyttö, sekä lisäksi helppokäyttöinen pystysuuntainen 8,7-tuumainen R-link -kosketusnäyttö.

Ohjaamossa on keskitytty erityisesti laatuun ja harmoniaan. Kojelautaan valittu miellyttävältä tuntuva materiaali jatkuu yhtämittaisesti ovien verhoilussa ja ulottuu myös kojelaudan alaosasta keskikonsoliin saakka. Huippumalleissa on aidolla nappanahalla päällystetty ohjauspyörä tyylikkäillä kromiyksityiskohdilla. Kromiviimeistelyä on myös mittaristossa, ilmastointiventtiileissä, kojelaudassa ja katkaisimissa.

Tervetuloa uuden Méganen high-tech -ohjaamoon.

Renault_Megane_ohjaamo_Keskikonsoli

8,7-tuuman kosketusnäyttö

Renault_Megane_ohjaamo_heads_up

Head-up -heijastusnäyttö

Renault_Megane_ohjaamo_TFT_mittaristo

TFT-mittaristonäyttö

Segmenttinsä ensimmäinen auto, jossa on isokokoinen pystysuuntainen 8,7-tuuman kosketusnäyttö

Uuden Méganen-sarjan korkeammissa varustetasoissa on R-Link 2 –multimediajärjestelmä täydennettynä 8,7-tuumaisella pystysuuntaisella kosketusnäytöllä. Ainutlaatuista tässä on se, että tämä näyttö tuo helppokäyttöisempää teknologiaa käyttäjälleen älypuhelimen tai tablettitietokoneen tapaan.

R-Link 2 sisältää puheohjauksen* turvallisemman ja yksinkertaisemman toimintojen käyttämiseksi: kuten navigointi-, puhelin- ja radio-sovellukset. Sen kolmen, itse muunneltavan, kotisivun kautta pääsee nopeasti eniten käytettämiinsä toimintoihin. Autossa on sisäänrakennettuna tietoliikenneyhteydet, jotka sisältävät mm. 12 kuukauden TomTom-liikennetietopalvelun sekä pääsyn R-Link Storeen, josta asiakas voi halutessaan hankkia järjestelmään lisää sovelluksia.*

*R-Link 2 -järjestelmä ja navigointi ovat suomenkieliset. Puheohjauksessa ei ole tällä hetkellä suomenkielen tukea. R-Link Storesta ladattavat sovellukset, niiden sisältö, toiminnot ja kielivalinnat ovat markkina-aluekohtaisia.

Värillinen head-up -heijastusnäyttö

Alas kojelautaan painuva värillinen head-up -heijastusnäyttö edistää turvallisuutta ja parantaa kuljettajan ajomukavuutta ja sitä on helppo ja selkeä käyttää ajamisen apuna. Kuljettaja pystyy vastaanottamaan tärkeää informaatiota – nopeus, navigointiohjeet ja ajamisen apujärjestelmien tietoa – nostamatta katsettaan tiestä.

Innovatiivinen Multi-Sense -teknologia

MULTI-SENSE -järjestelmän avulla voit aidosti valita itsellesi sopivat ajoasetukset, jotka vaikuttavat moottorin ja vaihteiston reagointiin, ohjausvasteeseen ja alustan jäykkyyteen. Lisäksi voit säätää itsellesi sopivat mittariston asetukset ja vaikkapa sisävalaistuksen. Tämän teknologoan avulla voi muuttaa kaasupolkimen toimintaa ja moottorin reaktiota, säätämällä vaihteiston nopeutta automaattisella EDC-vaihteistolla ja kontrolloimalla istuinten hierontatoimintoa sekä ohjaamon valaistusta. Järjestelmä tarjoaa viisi erilaista ajoasetusta: Sport, Normal, Comfort, Perso ja Eco. GT-mallissa Eco on korvattu R.S. Drive -asetuksella. Uusi Renault Megane GT 4CONTROL on sekä urheilullinen että mukava auto ajaa.

MOOTTORI

Renault_Megane_GT_header_moottori

Uuden Renault Mégane GT moottorin tehokkuus sekä kulutus- ja päästöarvot on markkinoiden huippuluokkaa ja sen mahdollistama ajomukavuus on aivan omaa luokkaansa!

ENERGY TCe 205 – Voimakkaita elämyksiä
Malliston tehokkain moottori on ENERGY TCe 205, jossa on 7-portainen EDC-kaksoiskytkinvaihteisto. Se takaa urheilullisen suorituskyvyn ja nopean kiihtyvyyden. Renault Sportin kehittelemä ”Launch Control” -toiminto mahdollistaa nopean liikkeellelähdön ja ”Multi Change Down” nopean pienemmälle vaihteelle vaihtamisen. ENERGY TCe 205 GT: kulutus 6 l/100 km*, CO2-päästöt 134 g/km*

* EU-yhdistetty. Polttoaineenkulutus- ja CO2 -päästöarvot on mitattu virallisten EU-määräysten mukaisesti.